تحقیق همه چیز درباره‌ی چای از انواع و فرایند تولید تا خواص و ترکیبات

تحقیق همه چیز درباره‌ی چای از انواع و فرایند تولید تا خواص و ترکیبات

تحقیق-همه-چیز-درباره‌ی-چای-از-انواع-و-فرایند-تولید-تا-خواص-و-ترکیبات

دانلود تحقیق همه چیز درباره‌ی چای از انواع و فرایند تولید تا خواص و ترکیبات،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 25 

بخشی از این تحقیق :
انواع چای از نوشیدنی‌های محبوب افراد بی‌شماری در سراسر جهان است. چای نوعی نوشیدنی معطر است که از گیاه چای به‌دست آمده و در فرهنگ و سنت شرق آسیا جایگاه مهمی‌ دارد. چندین قرن است که این محصول پرطرفدار در شرق آسیا تولید و به اروپا و آمریکا ارسال می‌شود.
قدیمی‌ترین مدرک به‌دست آمده از مصرف چای در طول تاریخ مربوط به قرن سوم قبل از میلاد در چین است. اما بسیاری بر این باورند که این دمنوش گیاهی معطر بسیار قبل از این زمان شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
چای نوعی دمنوش معطر است که از افزودن آب جوش به برگ‌های خشک چای در قوری تهیه می‌شود. روش دیگر مصرف این دمنوش چای کیسه‌ای است. عطر و مواد موجود در برگ‌های چای وارد آب جوش می‌شود و چای دم می‌کشد. پس از دم کشیدن کامل بهتر است برگ‌های چای را از داخل قوری خارج کنیم. چای خشک از گیاهی به نام «کاملیا سینسیس» بدست می‌آید.
چای چیزی بیش از یک نوشیدنی است. نوشیدن چای تجربه‌ای مشترک بین افراد خانواده است و در بسیاری از مراسم سنتی در کشور‌های شرق آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای استعاره‌ای از دورهمی‌ و استراحت است.
گیاه کاملیا سیننسیس
تقریبا همه‌ی انواع چای موجود از این گیاه به‌دست می‌آیند. نام علمی‌ این گیاه «کاملیا سیننسیس» است. این گیاه از دسته گیاهان موسوم به کاملیا است.
چای فقط از برگ‌های خاصی از این گیاه به‌دست می‌آید. برگ‌های بسیار کمی‌ از این گیاهان برای تولید چای مناسب هستند. بیشتر برگ‌های قسمت بالایی و جوانه‌ها برای تولید چای مورد استفاده قرار می‌گیرند. گیاه سیننسیس به صورت طبیعی تا حدود ارتفاع سه متر رشد می‌کند. برای دسترسی به برگ‌های تازه جوانه زده که هربار چیده می‌شوند طوری از گیاه نگهداری می‌شود که همیشه در ارتفاع حدود یک و نیم متر باشد.
گیاه کاملیا سیننسیس اگر در محیط گرم و مرطوب قرار بگیرد در تمام فصول سال رشد کرده و جوانه می‌زند؛ به اصطلاح گیاهی همیشه سبز است. منشا این گیاه در آسیای شرقی است اما گاهی در دیگر نقاط جهان هم پرورش داده می‌شود.
در حدود سه میلیارد نفر در سراسر جهان چای می‌نوشند. در ۶۲ کشور چای تولید شده و در ۱۶۰ کشور در سراسر جهان بازار مصرف چای وجود دارد. در بیشتر نقاط جهان چای در شکل چای کیسه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گیاه سیننسیس برای رشد بهتر شبیه به بسیاری از گیاهان دیگر به خاکی غنی و سبک نیاز دارد. در نواحی نزدیک به استوا به دلیل شرایط خاص آب و هوایی این گیاه رشد بهتری نسبت به سایر نواحی جهان دارد.
ترکیبات موجود در انواع چای
به علت نوع فرآوری در انواع چای ترکیبات موجود در آن‌ها متفاوت است. چای در فرم برگ‌های خام حاوی مواد غیرمحلول در آب است. پلی ساکارید‌ها، پروتئین‌ها از انواع مواد موجود در چای هستند.
در مقایسه با بسیاری از نوشیدنی‌های موجود چای نوشیدنی بسیار طبیعی و سالمی به شمار می‌رود. این نوشیدنی فاقد نمک، چربی و مواد حاوی کالری است. حدود ۴۵۰ نوع ترکیب ارگانیک در چای وجود دارد.
دانلود فایل


تحقیق همه چیز درباره‌ی چای از انواع و فرایند تولید تا خواص و ترکیبات

همه چیز درباره‌ی چای از انواع و فرایند تولید تا خواص و ترکیبات, دانلود تحقیق همه چیز درباره‌ی چای از انواع و فرایند تولید تا خواص و ترکیبات, تحقیق در مورد همه چیز درباره‌ی چای از انواع و فرایند تولید تا خواص و ترکیبات, تحقیق همه چیز درباره‌ی چای از ا,,,

صنایع غذایی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
صنایع ومشاغل مختلف
صنایع دستی
صنایع دستی
صنایع دستی
صنایع غذایی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید