تحقیق خواص و فواید درمانی زیره سبز

تحقیق خواص و فواید درمانی زیره سبز

تحقیق-خواص-و-فواید-درمانی-زیره-سبز

دانلود تحقیق خواص و فواید درمانی زیره سبز،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 29 

بخشی از این تحقیق :
زیره دانه ای معطر و ضد نفخ است که گیاهی شبیه بوته هویج دارد. برگهای این گیاه 20 الی 30 سانتی متر و ارتفاع آن تقریبا 50 سانتی متر است. میوه این گیاه نیز هلالی شکل و دارای خطوط برجسته به اندازه 2 میلی متر است. دو نوع زیره در دنیا وجود دارد به نام زیره سبز و زیره سیاه.
زیره دانه ی معطری است که گیاه آن شبیه بوته هویج است برگ هایش 20 الی 30 سانتی متر و ارتفاع گیاه حدود 50 سانتی متر است و میوه آن (که به اشتباه دانه گفته می شود) به اندازه دو میلی متر و هلالی شکل و دارای 5 خط برجسته است. زیره در دو نوع زیره سبز (با نام علمی:Cuminum cyminum) و زیره سیاه (با نام علمی:Carum carvil) وجود دارد.
زیره سبز( Cuminum cyminum):این نوع زیره هم به صورت پرورشی و هم خودرو یافت می شود. در ایران نوع پرورش زیره سبز وجود دارد که از اجزای اصلی پودر کاری می باشد و برای تقویت طعم غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در داروهای سنتی از سالها قبل استفاده می شود.
زیره سیاه یا زیره کوهی (Carum carvil) :زیره سیاه که در مطلب دیگری در بخش سلامت نمناک خواص کامل آن را برایتان گفتیم معروف به زیره کرمانی است و یکی از سوغاتی های معروف این استان می باشد که در مناطق کوهستانی ه صورت خودرو رشد می کند.
دانلود فایل


تحقیق خواص و فواید درمانی زیره سبز

خواص و فواید درمانی زیره سبز, دانلود تحقیق خواص و فواید درمانی زیره سبز, تحقیق در مورد خواص و فواید درمانی زیره سبز, تحقیق خواص و فواید درمانی زیره سبز, تحقیق درباره خواص و فواید درمانی زیره سبز, تحقیق راجع به خواص و فواید درمانی زیره سبز, تحقیق آماد,,,

صنایع غذایی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید