تحقیق نقش لبنیات در دوران بارداری

تحقیق نقش لبنیات در دوران بارداری

تحقیق-نقش-لبنیات-در-دوران-بارداری

دانلود تحقیق نقش لبنیات در دوران بارداری،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 7 

بخشی از این تحقیق :
توصیه های تغذیه ای برای زنان باردار طی سالهای متمادی دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است . سابقاٌ به زنان باردار توصیه می شد که فقط یک مقدار کمی وزن زیاد کنند که منجر به رژیم های کم کالری می شد . در یک زمان دیگر زنان تشویق به خوردن برای دو نفر می شدند که در نتیجه وزن بیش از حد لازم بدست می آوردند . امروز ما نیازهای یک زن باردار را بهتر درک می کنیم و تشخیص می دهیم که برخی از78پمواد معدنی ممکن است در رژیم روزانه دوران بارداری ناکافی باشد . 
نوزادان متولد شده از زنانی که در دوران بارداریشان از یک رژیم غنی از مواد مغذی بهره برده اند  سالمتر از نوزادان زنانی بوده اند که رژپم غذایی ایشان فاقد مواد مغذی ضروری بوده است . بعبارت دیگر موضوع حائز اهمیت مقدار و نوع مواد موجود در رژیم غذایی است و نه مقدار غذایی که خورده می شود . 
امروزه ثابت گردیده که زنان باردار بایستی از یک رژیم متعادل تغذیه ای به جهت رشد جنین و تغییرات جسمی جنین و مادر پیروی کنند . این رژیم غذایی متعادل و مناسب در دوران بارداری بایستی حاوی  4 پارامتر زیر باشد .
1- پروتئین 
2- کلسیم 
3- آهن 
4- اسید فولیک 
بنابراین مصرف منابع غذایی سرشار از عناصر چهارگانه فوق در دوره بارداری ضروری و اجتناب ناپذیر خواهد بود . در میان مواد غذایی شیر و فرآورده ای لبنی بعنوان بهترین منبع تامین پروتئین و کلسیم در دوران بارداری شناخته شده اند . 
در طی دوران بارداری سرعت متابولیسم بدن تا 25% افزایش پیدا میکند . بنابراین سرعت تشکیل و توسعه بافتهای جنینی بسیار زیاد است و در این راستا موجود بودن پروتئین زیاد در رژیم غذایی مادر به عنوان یک جزء ضروری تلقی می شود . پروتئین ها در ساختار سلولهای مغذی جنین شرکت می کنند ویک بخش حیاتی در توسعه صحیح بافت عصبی مغز در نظر گرفته می شود در طی دوران حاملگی مصرف  10 تا 16 گرم پروتئین  بیشتر از زمان عادی توصیه می شود . 
شیر و فرآورده های آن بعنوان بهترین منابع تامین پروتئین شناخته شده است پروتئین گیاهی تنها در کنار پروتئین های حیوانی اثر بخش خواهد بود  بعنوان مثال پروتئین شیر خرما وقتی در کنار پروتئین شیر گاو قرار گیرد بعنوان یک منبع پروتئینی مناسب برای دوران بارداری محسوب می گردد . از دیگر منبع مهم پروتئین حیوانی می توان از گوشت قرمز و سفید و نیز تخم مرغ یاد کرد . لیکن پروتئین شیر به لحاظ کیفیت اسید آمنه و هم قیمت مناسب آن مورد توجه بیشتر است .
دانلود فایل


تحقیق نقش لبنیات در دوران بارداری

نقش لبنیات در دوران بارداری, دانلود تحقیق نقش لبنیات در دوران بارداری, تحقیق در مورد نقش لبنیات در دوران بارداری, تحقیق نقش لبنیات در دوران بارداری, تحقیق درباره نقش لبنیات در دوران بارداری, تحقیق راجع به نقش لبنیات در دوران بارداری, تحقیق آماده نقش ,,,

صنایع غذایی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
صنایع ومشاغل مختلف
صنایع دستی
صنایع دستی
صنایع دستی
صنایع غذایی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید