تحقیق مبانی چینی و سرامیک

تحقیق مبانی چینی و سرامیک

تحقیق-مبانی-چینی-و-سرامیک

دانلود تحقیق مبانی چینی و سرامیک،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 86 

بخشی از این تحقیق :
امروزه ما حضور چینی آلات را در بسیاری از جاها احساس می کنیم این بدنه های سرامیکی که طنین خاصی در هنگام ضربه زدن به آنها ایجاد می شود، در همه ی جاهای زندگی روزمره دیده می شوند. در وسایل غذاخوری (table wares)،؛ لوله های فاضلاب و حتی کاشی های سفینه فضایی، پرسلان ها وجود دارد. با گذشت زمان این مسئله فراموش شده است که برای روزگاری دراز، پرسلان یک ماده ی کمیاب بوده است. و وسایل پرسلانی به عنوان یک گنجینه تلقی می شده است. در آن زمان پرسلان تنها در کشورهای آسیایی تولید می شد. 
توسعه ی پرسلان در کشور چین در سال 600 میلادی اتفاق اتفاد. این شاهکار حرفه ای، نتیجه ای از ترکیب قابلیت پخت کوره ها در دمای بالا (1250 تا 1400 درجه سلسیوس) با کشف خاک کائولن (نوعی ماده ی رسی) و سنگ پرسلانی (porcelain stone) بود. در قرن سیزدهم با مخلوط شدن سنگ و خاک رس، دوام قطعات پرسلانی تولیدی و نرمی آنها بیشتر شد. و با این مسئله تولید پرسلان به مرحله ای بالاتر صعود کرد. کِندی (kendi) یا رگ آبی (water vessel) یکی از پرسلان های اولیه است که در سونگ جنوبی وجود دارد و جزء پرسلان های سلسله ی کوئینگ بای (dynasty qingbai) بوده است. این پرسلان از سنگ چینی و رس ساخته شده است.
با یک نوآوری در جینگزن (jingdenzhen) و تولید مخلوطی از کائولن با سنگ پرسلانی به همراه کوارتز و میکا، قطعات سرامیکی پدید آمد، که یک پرسلان واقعی تولید کرد و بواسطه ی همین امر جینگزن را به پایتخت پرسلان دنیا تبدیل کرد. محصولات تولید شده در جینگزن خواصی چون سختی (hardness)، نفوذ ناپذیری (impermeability)، سفیدی (whiteness)، پشت نمایی (translu cence) و زیبایی لعاب را با هم دارند. پرسلان های تولیدی در کشور چین دارای نقش کلیدی در جهان است. زیرا این کشور تولید کننده ی عمده ی این محصولات در جهان است. و به همین خاطر می تواند بر کیفیت این محصول تأثیر داشته باشد. 
پرسلان نیز مانند ابریشم و ادویه جات دارای داستانی پیچیده است. این ماده باید مسیر طولانی جاده ی ابریشم را می پیمود تا به اروپا برسد. پرسلان مانند یک گنجینه مورد احترام بود و به عنوان یک هدیه ی گران بها برای ملکه تلقی می شد. بسیاری در آن زمان معتقد بودند که پرسلان جسمی جادویی است. البته این اعتقاد نیز وجود داشته که اگر پرسلان در معرض سَم قرار گیرد رنگ خود را از دست می دهد و می شکند. هنگامی که در سال 1499 واسکوداگاما (Vascoda Gama) یک سیاح پرتقالی از سفر خود بازگشت نمونه هایی از پرسلان با خود به همراه داشت در واقع او در سفر خود یک راه آبی جدید کشف کرده بود که موجب بیشتر شدن رونق تجارت می شد. تجارت دریایی یک تجارت ایمن بود و مشکلات و خطرات سفرهای زمینی را نداشت. (پرسلان یک جسم شکننده است و حمل آن با وسایل حمل و نقل زمینی در گذشته مشکل بود). با گسترش راه های دریایی و پیشرفت تکنولوژی دریانوردی در قرن 17 اُم کشتی های جدید توانستند مقدار بیشتری پرسلن را به اروپا برسانند
دانلود فایل


تحقیق مبانی چینی و سرامیک

مبانی چینی و سرامیک, دانلود تحقیق مبانی چینی و سرامیک, تحقیق در مورد مبانی چینی و سرامیک, تحقیق مبانی چینی و سرامیک, تحقیق درباره مبانی چینی و سرامیک, تحقیق راجع به مبانی چینی و سرامیک, تحقیق آماده مبانی چینی و سرامیک, تحقیق در مورد مبانی چینی و سرام,,,

مواد و متالوژی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید