تحقیق جزوه مبانی چینی مهندس معین اسکندری

تحقیق جزوه مبانی چینی مهندس معین اسکندری

تحقیق-جزوه-مبانی-چینی-مهندس-معین-اسکندری

دانلود تحقیق جزوه مبانی چینی مهندس معین اسکندری،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 33 


فهرست :
تعریف چینی ( پرسلان ) ,  روش های تولید , انواع چینی ها و کاربردهای آن
فرمولاسیون ساخت چینی ها
پروسه شکل دهی
خشک کردن و پختن
لعاب و دکوراسیون

بخشی از این تحقیق :
پرسلان 
واژه ی پرسلان به محدوده ی وسیعی از محصولات سرامیک گفته می شود که دمای پخت بالایی دارند. علت پخت پرسلان ها در دمای بالا این است که می خواهیم ماهیت زجاجی ( شیشه ای ) در پرسلان پدید آید. و همچنین خواصی چون پشت نمایی ( translucence ) و تخلخل کم را بدست آوریم.
از میان همه ی محوصلات پرسلانی، محصولات آشناتر عبارتند از :
- چینی آلات غذاخوری
- پرسلان های تزئینی
- دندانهای مصنوعی پرسلان dental crowns 
-  عایق های الکتریکی electrical insulators
- چینی آلات بهداشتی
معمولاً پرسلان های سفید و غیر سفید به دو صورت لعاب دار و بدون لعاب تولید می شوند. هنگامی که بیسکویت (بدنه) در دمای بالایی پخته می شود، و تخلخل آن به صفر می رسد، دیگر نیازی به لعاب کاری نبوده و نوع بدون لعاب پرسلان ها تولید می شود.
اگر چه واژه ی پرسلان و چینی معمولاً معادل تصور می شود ولی این دو واژه یکی نیستند. در واقع این ها دو نوع سرامیک در دو خاصیت یکسانند یکی آنکه هر دو حالت زجاجی (vitreous) دارند و تخلخل بسیار پایینی دارند و دیگری اینکه هر دو این سرامیک ها را می توان با لعاب و یا بدون لعاب تولید و استفاده کرد. به هر حال چینی یک پرسلان است که جزء پرسلان های نرم طبقه بندی می گردد. این پرسلان دارای بدنه ای نازک می باشد و نرم است به صورتی که به راحتی آن را می توان با یک سوهان برید. در حالی که پرسلان ها را اینگونه نمی توان برید. این امر به خاطر این است که پرسلان های واقعی در دمای بالاتری نسبت به چینی ها پخت می شوند. در واقع پرسلان های واقعی در دمای 1454 درجه سلسیوس پخت می شوند، در حالی که چینی ها در دمای 1204 درجه سلسیوس. همانگونه که گفتیم پرسلان ها سخت تر هستند از این رو پرسلان ها را در کاربردهای صنعتی و پزشکی استفاده می کنند در حالی که کاربرد چینی آلات تنها در بخش های خانگی و استفاده های تزئینی است. علاوه بر این، در حالی که پرسلان ها همواره دارای پشت نمایی (translucent) هستند. ولی ظروف چینی غیرشفاف (opaque) هستند.
به طور کلی میتوان گفت پرسلان یکی از مواد ساخته دست انسان است که برای تولید ساخت مواد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه کالاهای مختلفی وجود دارد که از ماده پرسلان ساخته می‌شوند و هرکدام از آنها برای یک هدف خاص در نظر گرفته شده‌اند. خصوصیات پرسلان به صورتی است که برای هر هدفی می‌توان به یکی از قابلیت‌های آن اتکا کرد و کالای خاصی را با آن ساخت. از این ماده کالاهای بهداشتی و صنعتی مختلفی ساخته می‌شود که می‌توان به چینی‌های معمولی منزل، سرامیک‌ها و کاشی‌های سرویس بهداشتی و عایق‌های الکتریکی در سیستم برق کشی شهری اشاره کرد که هرکدام با مبنای یکی از ویژگی‌های پرسلان تولید شده‌اند.
دانلود فایل


تحقیق جزوه مبانی چینی مهندس معین اسکندری

جزوه مبانی چینی مهندس معین اسکندری, دانلود تحقیق جزوه مبانی چینی مهندس معین اسکندری, تحقیق در مورد جزوه مبانی چینی مهندس معین اسکندری, تحقیق جزوه مبانی چینی مهندس معین اسکندری, تحقیق درباره جزوه مبانی چینی مهندس معین اسکندری, تحقیق راجع به جزوه مبانی,,,

مواد و متالوژی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید