تحقیق ميدان هاي حياتی

تحقیق ميدان هاي حياتی

تحقیق-ميدان-هاي-حياتی

دانلود تحقیق ميدان هاي حياتی،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 8 

بخشی از این تحقیق :
هارولد بور از دانشگاه ييل (Yale) براي اولين بار با انجام يك آزمايش ساده، به وجود ميدان در اطراف موجود زنده پي برد. او با توجه به يك مولد الكتريكي كه در آن آهنربا در داخل سيم پيچ دوران مي كند و جريان توليد مي كند، سمندري را در يك ظرف آب نمك قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند. الكترودهايي كه در اين ظرف وجود داشتند و به يك گالوانومتر حساس متصل شده بودند، يك جريان متناوب را نشان دادند. هنگامي كه بور اين آزمايش را بدون وجود سمندر انجام داد، گالوانومتر هيچ جرياني را نشان نداد. اين بدان معني است كه در اطراف موجودات زنده ميداني وجود دارد كه خاصيت مغناطيسي هم دارد و در صورت چرخش ظرف و در نتيجه اختلال و پارگي در شار اين ميدان، مي توان جريان الكتريكي را بوجود آورد. بود مشتاقانه شروع به ساخت دستگاهي كرد تا بتواند پتانسيل ناشي از چنين ميداني را اندازه گيري كند. 
او به يك ولتمتر لامپي استاندارد مقاومت بسيار بزرگي وصل كرد تا از اثر گذاردن بر روي جريان حاصل از حيوان مورد آزمايش جلوگيري كند. آنگاه اين دستگاه اندازه گيري را با يك مقياس و دو الكترود كلرور نقره تكميل كرد.الكترودهاي اين وسيله بطور مستقيم با نمونه مورد آزمايش در تماس قرار نمي گرفتند بلكه توسط خمير مخصوص ژله مانند يا محلول آب نمكي كه غلظت يوني خود موجود زنده برابر بود ، از نمونه مورد آزمايش جدا مي شدند. 
دانلود فایل


تحقیق ميدان هاي حياتی

ميدان هاي حياتی, دانلود تحقیق ميدان هاي حياتی, تحقیق در مورد ميدان هاي حياتی, تحقیق ميدان هاي حياتی, تحقیق درباره ميدان هاي حياتی, تحقیق راجع به ميدان هاي حياتی, تحقیق آماده ميدان هاي حياتی, تحقیق در مورد ميدان هاي حياتی, پاورپوینت ميدان هاي حياتی, و,,,

فیزیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید