تحقیق امواج ایستاده

تحقیق امواج ایستاده

تحقیق-امواج-ایستاده

دانلود تحقیق امواج ایستاده،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 10 

بخشی از این تحقیق :
امواج ایستاده 
اگر یک طرف طناب (یا فنری) ثابت شده باشد و شما طرف دیگر آن را به نوسان درآورید، آنگاه امواج بطور پیوسته به سمت نقطه ثابت حرکت می‌کنند و در حالی که وارونه شده‌اند، بازتاب می‌کنند. در هنگامی که شما بطور پیوسته در طول طناب موج ایجاد می‌کنید، امواج تابیده و بازتابیده در دو جهت مختلف شروع به حرکت می‌کنند و در این اثناء با یکدیگر تداخل نیز می‌کنند. در مدل سازی و تصویر زیر این موضوع به نمایش در آمده‌است. 
بر روی شکل روبه‌رو تقه بزنید.   
اگر طناب با بسامد مشخص به لرزش درآید دو موج تابیده و بازتابیده با یکدیگر تداخل می‌کنند و بر اثر آن یک موج ایستاده با دامنه بزرگ حاصل می‌شود. 
برای مشاهده فیلم بر روی شکل مقابل تقه بزنید.   
برای مشاهده فیلم بر روی شکل مقابل تقه بزنید.   
این موج از آن جهت ایستاده نامیده می‌شود که از ظاهر آن بر نمی‌آید که در جهتی خاص حرکت کند. در حقیقت در نقاطی که طناب ساکن است دو موج با یکدیگر تداخل ویرانگر داشته‌اند و بر اثر آن گره به‌وجود آمده‌است. 
در مقابل، نقاطی که طناب با حداکثر دامنه نوسان می‌کند دو موج به صورت سازنده با یکدیگر تداخل نموده‌اند و اصطلاحاً شکم حاصل شده‌است.   
موج ایستاده در وضعیت ساکن
نقاط قرمز نمایانگر گره های موج هستند. موج ایستاده که با عنوان موج ساکن نیز شناخته می شود موجی است که در وضعیت ثابت باقی می ماند. این پدیده زمانی اتفاق می افتد که وسیله ای در مسیری خلاف جهت موج در حرکت باشد و یا این موج می تواند در نتیجه تداخل دو موج از دو سوی متفاوت ایجاد شود. مجموع دو موج منتشر شده از سوی مقابل هم (با دامنه و بسامد یکسان) یک موج ایستاده را به وجود می آورد. به طور عادی، موج ایستاده زمانی تولید می شود که انتشار موج دورتر از مانع باشد. بنابراین، علت انعکاس موج وجود یک موج مخالف است. به عنوان مثال، زمانی که تار ویولن جابه جا می شود امواج طولی منتشر می شوند تا جایی که تار در جایش محکم قرار گیرد. بالاتر از جایی که موج بر می گردد در خرک و مهره دو موج در فاز مخالف هم هستند و یکدیگر را دفع می کنند در نتیجه یک گره تولید می شود. در وسط راه، بین دو گره یک شکم تولید می شود جایی که دو موج از سوی مقابل هم منتشر می شوند موج ها روی هم افزایش می یابند و عضو بیشینه می شوند و به طور معمول انرژی برای انتشار موج نمی ماند.
دانلود فایل


تحقیق امواج ایستاده

امواج ایستاده, دانلود تحقیق امواج ایستاده, تحقیق در مورد امواج ایستاده, تحقیق امواج ایستاده, تحقیق درباره امواج ایستاده, تحقیق راجع به امواج ایستاده, تحقیق آماده امواج ایستاده, تحقیق در مورد امواج ایستاده, پاورپوینت امواج ایستاده, ورد , word , تحقیق ,,,

فیزیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید