پاورپوینت آب شرب

پاورپوینت آب شرب

پاورپوینت-آب-شرب

دانلود پاورپوینت آب شرب،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 34 

بخشی از پاورپوینت :
روشهای ضدعفونی آب شرب:
1-جوشاندن: ساده ترین روش ضدعفونی آب است. با جوشاندن آب بسیاری از عوامل بیماریزا(باکتری،ویروس،تخم انگل)از بین می رود.آب را می توان با جوشانیدن(قل قل کردن آب بطوریکه حبابهای بزرگ دائم به سطح آب بیایند)به مدت 3 دقیقه از زمان شروع نقطه جوش عاری از میکروب نمود. پس از سرد شدن آب، بدون جابجا کردن در ظرف دیگر می توان جهت شرب از آن استفاده نمود.
((جهت گندزدایی حجم کم آب در اردوگاه ها، در شرایط بروز اضطراری یا مواقعی که اشکال در سیستم توزیع آب روستا پیش می آید آب را بجوشانید.))
2-استفاده از کلر و مشتقات آن: در حال حاضر معمولترین روش شیمیایی ضد عفونی آب، استفاده از گاز کلر و مشتقات آن می باشد. پرکلرین پودر سفید رنگی از مشتقات کلر است که در بازار با درجه خلوص 60-70درصد عرضه و جهت ضدعفونی از آن استفاده میگردد.کلرینه کردن آب شرب با محلول کلر مادر(کلر1درصد)
استفاده از محلول کلر مادر یکی از روشهای ساده تهیه آب سالم می باشد.
((توصیه: در صورت مشکوک بودن سلامت آب نظیر وقوع بلایای طبیعی از این روش استفاده کنید.))
گندزدایی آب آشامیدنی با پرکلرین:
پرکلرین یا هیپوکلریت سدیم پودر سفیدرنگی است با خاصیت گندزدایی که بوی زننده و تندی دارد و مجاری تنفس را آزار می دهد این ماده در بازار با درجه خلوص 60تا70درصد عرضه می شود. در زمان کلرزنی رعایت نکات زیر ضروری است:
1- در مواقع استفاده از پودر پرکلرین ماسک یا پارچه ای را جلو دهان و بینی ببندید.
2-پس از بازکردن درب بشکه، پودر کلر داخل آن حداکثر تا یک ماه و نیم قابل استفاده است و بیشتر از این مدت ، اثرش را از دست می دهد.
3- پرکلرین را باید از دسترس اطفال دور نگهداشت.
4- هر زمان که به آب کلر اضافه می شود باید با وسیله ای آب را به  زد تا به خوبی مخلوط شود و برای استفاده از آب بایستی حداقل 30 دقیقه صبر کرد.
5-آب های بسیار آلوده که محتوی مقادیر زیادی مواد آلی هستند و یا آب های تیره برای کلرزدن مناسب نیستند بنابراین آب های تیره را اول باید صاف کرد بعد آن را کلر زد.
6- میزان کلر برای ضدعفونی کردن هر متر مکعب آب 3تا 5 گرم و میزان مطلوب کلر آزاد باقیمانده در حد 0.2تا0.8 میلی گرم در لیتر است. 

دانلود فایل


پاورپوینت آب شرب

آب شرب, دانلود پاورپوینت آب شرب, پاورپوینت در مورد آب شرب, تحقیق آب شرب, پاورپوینت درباره آب شرب, پاورپوینت راجع به آب شرب, پاورپوینت آماده آب شرب, تحقیق در مورد آب شرب, ppt , pdf , تحقیق با موضوع آب شرب, دانلود تحقیق آب شرب

پاورپوینت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید