تحقیق بررسی مراحل عمران روستاي مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزي شهرستان ميبد (استان يزد)

تحقیق بررسی مراحل عمران روستاي مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزي شهرستان ميبد (استان يزد)

تحقیق-بررسی-مراحل-عمران-روستاي-مزرعه-كلانتر-از-توابع-بخش-مركزي-شهرستان-ميبد-(استان-يزد)

دانلود تحقیق بررسی مراحل عمران روستاي مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزي شهرستان ميبد (استان يزد)،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 66 

بخشی از این تحقیق :
روستاي مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزي شهرستان ميبد با مختصات جغرافيايي 54 درجه و 6 دقيقه طول شرقي و 32 درجه و 11 دقيقه عرض شمالي، ارتفاع آن از سطح دريا در حدود 1102 متر است (پاپلي يزدي ، 1367). در 11 كيلومتري جنوب شرقي ميبد در نزديكي محور ترانزيتي سنتو در 36 كيلومتري شهر يزد قرار گرفته است. اين روستا از شمال به مزرعه رفيع آباد و از جنوب به مزرعه قاسم آباد محدود ميشود.
حاشيه روستا فاقد رشته كوه خاصي است و فقط تپه هايي غيرسنگي اطراف شمال شرق، شمال و شمال غرب روستا را محاصر كرده كه ارتفاع آنها به 1094 متر از سطح دريا مي رسد.
روستاي مزرعه كلانتر يكي از نقاط تاريخي و ارزشمند استان يزد به شمار مي آيد. قدمت اصلي مجموعه به اواخر صفويه باز مي گردد. اين دوره از زندگي تاريخي روستا در درون قلعه اي مترو كه در كنار روستا مي گذشته كه داراي تمام امكانات زندگي عمومي مردم آن از جمله آتشكده بوده است. با شكل گيري هسته جديد در محدودة كنوني روستا، اين محدوده گسترش يافته و به عنوان محل اصلي تجمع زرتشتيان منطقه ميبد عمل مي كند. در فرهنگ مردم اين منطقه و شهر ميبد، نام روستاي مزرعه كلانتر با آئين زرتشت پيوند خورده است. در اين گسترش بافت كالبدي وجود قنات و چشمه مؤثر بوده است. وجود عناصر معماري شاخص و با ارزش در بافت از جمله آب انبارهاي قديمي، آسيابهاي آبي و بقاياي قلعه تاريخي بيانگر قدمت و وسعت عملكرد بناها مي باشد. اين روستا از روزگاران گذشته در مسير راههاي تجاري و ارتباطي قرار داشته و به همين جهت واجد ارزشهاي تاريخي و گردشگري است. وجود خاك و آب و هواي مناسب و سطوح هموار و چشم اندازهاي زيبا در ايجاد هسته روستا نقش مهمي داشته اند وجه تسميه اين روستا به اين شرح مي باشد كه موقعيت كنوني روستا از روزگاران قديم به شكل مزرعه اي بوده كه در كنار چشمه شكل گرفته و فردي به نام «كلانتري» كه داراي تمكن مالي بوده به عنوان والي آن مزرعه شناخته شده بود كه با گذشت زمان،‌ به تدريج آن روستا به نام وي معروف گشته است.
 
2-1- بررسي طرح هاي فرادست مصوب (طرح جامعه توسعه و عمران ناحيه و طرح ساماندهي فضا و سكونتگاه هاي روستايي ) و استخراج نتايج زير :
1-2-1- نقش و جايگاه روستا در طرح فرادست (بعنوان مركز مجموعه، حوزه، روستاي مستقل و ...)
منظومه‌ي روستايي : فضاهايي در برگيرنده ي تعدادي از مجموعه ها و حوزه هاي عمران روستايي كه وسيع ترين قلمرو در سطح بندي خدماتي روستايي بوده، از مركزيتي برخوردارند كه برترين سطوح خدماتي را در خود جاي خواهند داد (رامين غفاري، 1387 ص 13) استان يزد داراي 25 منظومه است.
مجموعه‌ي روستايي : تجمع چند حوزه‌ي عمران روستايي مربتط در يك پهنه ي همگن قلمرو جغرافيايي مجموعه هاي روستايي تا حدود زيادي با محدوده هاي دهستان هاي كشور منطبق است، مگر در محدوده هايي كه پراكندگي وسيع و روستاهاي از هم گسيخته باشد. (همان، ص 14) استان يزد داراي 56 مجموعه است.
حوزه‌ي روستايي : اجتماع چندآبادي هم پيوند در يك حوزه‌ي جغرافيايي پيوسته شعاع عمل برترين زمينه‌ي خدماتي كه در مراكز حوزه هاي روستايي استقرار مي يابند، بيشترين نقش را در تعيين قلمرو اين محدوده ها خواهند داشت (همان، ص 14) استان يزد داراي 196 حوزه است.
دانلود فایل


تحقیق بررسی مراحل عمران روستاي مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزي شهرستان ميبد (استان يزد)

بررسی مراحل عمران روستاي مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزي شهرستان ميبد (استان يزد), دانلود تحقیق بررسی مراحل عمران روستاي مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزي شهرستان ميبد (استان يزد), تحقیق در مورد بررسی مراحل عمران روستاي مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزي ,,,

عمران

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید