تحقیق جوشكاري اصطكاكي چرخشي آلياژ A16092/17.5Sicp/T-6mmc's

تحقیق جوشكاري اصطكاكي چرخشي آلياژ A16092/17.5Sicp/T-6mmc's

تحقیق-جوشكاري-اصطكاكي-چرخشي-آلياژ-a16092-17-5sicp-t-6mmc

دانلود تحقیق جوشكاري اصطكاكي چرخشي آلياژ A16092/17.5Sicp/T-6mmc's،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 12 

بخشی از این تحقیق :
دور نما
جوشكاري اصطكاكي چرخشي (FSW) يك روش نسبتاً نوين جوشكاري و اتصال قطعات است كه در ابتدا توسط موسسه ي جوشكاري كمبريج انگلستان ابداع شد و توسعه يافت. از سال 1993 اين روش توسط بسياري از محققين تدريس شده است. هر چند، اين روش را مي توان به عبارتي به عنوان تركيبي از اكستروژن و آهنگري فلزات در دماي بالا تعريف كرد. اين فرآيند به عنوان فرآيندي با حالت جامد فرض ميشود و نيازي به محافظت گازي و فلز جوش ندارد.
شكل 2 به صورت شماتيك بيانگر پروسه ي جوش اصطكاكي چرخشي است. در اين روش جوشكاري از يك ابزار ميله اي شكل چرخنده و مصرف نشدني استفاده ميشود كه به آرامي در خط پيوند و قطعه فرو ميرود. اين نفوذ تا جايي ادامه دارد كه شانه ي ابزار ميله اي در تماس نزديك با قطعه كار قرار مي گيرد. با چرخش و حركت ابزار ميله اي به جلو در طول خط اتصال، مواد موجود در خط اتصال شروع به گرم شدن ميكنند كه باعث سيلان يافتن ماده حول ابزار چرخنده ميشود و با حركت ابزار به جلو، ماده ي سيلان يافته شروع به محكم مثل ميكند.
اين منبع حرارتي عمدتاً به دليل اصطكاك و تغيير شكل محلي ايجاد شده حين نگاه داشتن شانه ي ابزار ميله اي در تماس نزديك با قطعه كار ايجاد شده است. قطعه كارها بايد به شكلي ايمن به يك سطح اتكاي پشتيبان مقيد شده باشند تا از حركت آنها تا جابجايي شان در سطح اتصال دو قطعه جلوگيري شود. نكته ي قابل توجه درباره ي اين روش جوشكاري اين است كه دمايي كه فرآيند در آن رخ ميدهد پايين تر از دماي ذوب فلزات قطعه كار است كه همين موضوع باعث كاهش ناهنجاري هاي ناشي از انجماد شده و از واكنش هاي شيميايي نا مطلوب جلوگيري ميكند. هر چند، اين روش مانند ديگر روش هاي جوشكاري مزيت ها و محدوديت هايي دارد كه در اين جا به صورت خلاصه و كوتاه به برخي از آنها اشاره خواهد شد. 
دانلود فایل


تحقیق جوشكاري اصطكاكي چرخشي آلياژ A16092/17.5Sicp/T-6mmc's

جوشكاري اصطكاكي چرخشي آلياژ A16092,17,5Sicp,T,6mmc's, دانلود تحقیق جوشكاري اصطكاكي چرخشي آلياژ A16092,17,5Sicp,T,6mmc's, تحقیق در مورد جوشكاري اصطكاكي چرخشي آلياژ A16092,17,5Sicp,T,6mmc's, تحقیق جوشكاري اصطكاكي چرخشي آلياژ A16092,17,5Sicp,T,6mmc's, ت,,,

مکانیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید