تحقیق تاریخچه ایران خودرو و پیکان

تحقیق تاریخچه ایران خودرو و پیکان

تحقیق-تاریخچه-ایران-خودرو-و-پیکان

دانلود تحقیق تاریخچه ایران خودرو و پیکان،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 7 

بخشی از این تحقیق :
ايران ناسيونال يا همان ايران خودرو كه مادر پيكان در 40 سال اخير بوده روز 12 مهرماه 1341 با سرمايه‌اي در حدود 10 ميليون تومان و با هدف مونتاژ و توليد انواع خودرو وتوسط آقايان حاج علي اکبر خيامي ، محمود خيامي ،احمد خيامي ، خانم مرضيه خيامي و خانم زهرا سيدي رشتي در خيابان اکباتان تهران تأسيس شد و از 28 اسفندماه 1342 با توليد اتوبوس شروع به كار كرد. اينک با گذشت بيش از40سال از زمان تأسيس آن همچنان در زمينه ي طراحي و توليد خودروهاي سواري ، اتوبوس و ميني بوس به عنوان بزرگترين توليد کننده ي خودرو در کشور ، در راستاي تأمين نياز هاي جامعه ، ورود به بازارهاي جهاني ، تعميق ساخت داخل کردن قطعات و در نهايت تحقق اهداف ايران به فعاليت خود ادامه مي دهد . 
شرکت ايران خودرو بزرگترين شرکت خودرو سازي کشور مي باشد که به طور متوسط 65 تا 70 درصد توليد خودرو داخل کشور را به طور دائم به خود اختصاص داده است . 
اما توليد اتوبوس آن هم به تيراژ محدود خواسته‌هاي برادران خيامي، مديران آن روز ايران خودرو، را برآورده نمي‌كرد، و به همين دليل در آن زمان آنها سعي كردند با كارخانجات خودروسازي دنيا ارتباط برقرار كنند تا بتوانند خودرويي را براي اقشار متوسط در ايران توليد كنند. 
فورد، پژو، فولكس‌ و تالبوت برخي گزينه‌هايي بودند كه با آنها تماس برقرار شد. هنوز هم بسياري بر اين باورند كه استعمار پير انگلستان كه صنعت خودروي خود را در آن روزگار مظهر اراده ملي خود مي‌ديد، به وسيله راه‌هايي كه همه به آن روش‌هاي انگليسي نام مي‌دهند سبب شد تا شركت تالبوت بتواند جاي شركت‌هاي آلماني و فرانسوي را بگيرد؛ اما عده‌اي ديگر نيز مي‌گفتند در آن زمان تنها كارخانجات انگليسي روي خوش به مديران ايران خودرو نشان دادند. به هرحال پيكان وارد ايران شد. 
درسال 1345 قراردادي بين شركت ايران خودرو و تالبوت در مورد مونتاژ و ساخت خودروي پيكان كه نام انگليسي آن هيلمن بود منعقد شد و به طور رسمي با وارد شدن قطعات از تالبوت انگلستان كه در آن روزگار زيرمجموعه شركت كرايسلر آمريكا بود توليد پيكان در ارديبهشت سال 1346 با ظرفيت 60 هزار دستگاه آغاز شد، اين تيراژ به تدريج به 120 هزار دستگاه رسيد. 
اما ورود اولين پيكان به خيابان‌هاي تهران بسيار جالب بود، خودرو بعد از طي مسافت كمي جوش مي‌آورد، علت هم مشخص بود، رادياتور براي انگلستان طراحي شده بود نه ايران؛ بعدها با اصلاح اين ايراد، مشكل پيكان تا حدودي حل شد. 
توليد داخل اين خودرو به آرامي و با شكل‌گيري قطعه‌سازان كوچك و بزرگ و با به وجود آمدن نظام‌هاي مهندسي در حال افزايش بود. 
شايد دانستن اين مطلب جالب است كه توليد اين خودرو پس از يك دهه توليد در انگلستان، در ايران شروع شد. پيكان را شايد هنوز هم بتوان در استراليا ديد، محبوب‌ترين مكان‌هايي كه بعد از ايران اين خودرو در آن توليد يا فروخته شده است را مي‌توان انگلستان و استراليا دانست. 
چهره خودرو كه طراحي آن در سال 1965 به پايان رسيده و در سال 1966 نيز در شهر كاونتري انگلستان توليدش آغاز شده بود آكنده از فرم‌هاي هندسه و قرينه‌اي است كه چهره يك اتومبيل كلاسيك را تداعي مي‌كند. 
مدل‌هاي اوليه پيكان در انگلستان داراي حجم موتور 1725 سي‌سي بود، در سال‌هاي بعد يعني سال 1969 مدل دولوكس پيكان كه در ايران نيز بسيار مشهور است ساخته شد. 
دانلود فایل


تحقیق تاریخچه ایران خودرو و پیکان

تاریخچه ایران خودرو و پیکان, دانلود تحقیق تاریخچه ایران خودرو و پیکان, تحقیق در مورد تاریخچه ایران خودرو و پیکان, تحقیق تاریخچه ایران خودرو و پیکان, تحقیق درباره تاریخچه ایران خودرو و پیکان, تحقیق راجع به تاریخچه ایران خودرو و پیکان, تحقیق آماده تاری,,,

مکانیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید