تحقیق تكنيك‌هاي مدل‌سازي

تحقیق تكنيك‌هاي مدل‌سازي

تحقیق-تكنيك‌هاي-مدل‌سازي

دانلود تحقیق تكنيك‌هاي مدل‌سازي،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 30 

بخشی از این تحقیق :
براي مدل بندي رودخانه ها و بندرگاه ها، عدد فرود پارامتري مهم است. در اين شرايط، به دست آوردن تشابه كامل عملي نيست. با استفاده از يك مقياس مدل منطقي مي‌توان از عمق هاي آب بسيار كوچك استفاده كرد. تاثيرات نسبي نيروهاي چسبنده و نيروي كشش سطحي در جريان مدل بسيار بيش تر از جريان در نمونه اصلي است. در نتيجه، از مقياس هاي طول متفاوت در جهت هاي عمودي و افقي استفاده مي شود. با استفاده از اجزاي زبري مصنوعي، نيروهاي چسبنده در جريان مدل عميق تر افزايش مي‌يابد.
اصرار براي صرفه‌جويي درسوخت، كاهش‌بازدارندگي آيروديناميكي براي سواري‌ها، كاميون ها، و اتوبوس ها را اهميت داده است. اغلب كارها روي ساخت شكل هاي داراي بازدارندگي كم با استفاده از آزمايش هاي مدل انجام شده است. به طور سنتي، مدل هاي اتومبيل با مقياس تا   ساخته شده اند، كه در آن مدل يك اتومبيل با اندازه كامل داراي سطح پيشاني در حدود   است. در مقياس  ، براي مدل بندي يك اتومبيل اصلي كه در محدوده سرعت قانوني حركت مي كند سرعت باد در حدود   لازم است. از اين رو مشكلي در مورد تاثيرات تراكم ناپذيري وجود ندارد، اما مدل هاي مقياس گردان و ساخت آنها وقت گير است.
شكل 3 تونل باد بزرگي را نشان مي دهد (ابعاد مقطع آزمايش به ارتفاع 5.4m، عرض 10.4m و طول 21.3m هستند؛ حداكثر سرعت هوا در تونهل خالي   است) كه جنرال موتور از آن براي آزمايش اتومبيل هاي با مقياس كامل در سرعت‌هاي آزاد راه استفاده مي كنند. با توجه به مقطع بزرگ آزمايش، مي توان اتومبيل هاي توليدي يا مدل هايي را كه به اندازه اتومبيل نمونه اصلي هستند آزمايش كرد. با استفاده از رگه هاي “دود” مي توان جريان با سرعت هاي نسبتاً كم را رويت كرد . با استفاده از “مدل هاي” با اندازه كامل، طراحان و مهندسان مي توانند با هم كار كنند و به نتايج بهينه برسند. 
در آزمايش كاميون ها و اتوبوس ها به دست آوردن تشابه ديناميكي مشكل تر است؛ مدل اين خودروها بايد با مقياس مدل اتومبيل ها ساخته شود . مقياس بزرگ براي آزمايش كاميون و اتوبوس 1:8 است. براي يافتن تشابه كامل ديناميكي با همانند كردن اعداد رينولدز در اين مقياس، سرعت آزمايش بايد بيش تر از   باشد و اين سرعت، تاثيرات ناخواسته تراكم ناپذيري را وارد مي كند و جريان مدل و جريان نمونه اصلي به طور سينماتيكي متشابه نخواهند بود. خوشبختانه، كاميون ها و اتوبوس ها اجسام “دماغه پهن” هستند. آزمايش نشان مي دهد كه در بيش تر از يك عدد رينولدز معين، بازدارندگي غير ابعادي آنها مستقل از عدد رينولدز است. اگرچه تشابه كامل نيست، داده هاي آزمايشي اندازه گيري را مي توان مقياس بندي كرد تا نيروهاي بازدارندگي نمونه اصلي پيش بيني شود. اين روش در مثال نشان داده شده است.
دانلود فایل


تحقیق تكنيك‌هاي مدل‌سازي

تكنيك‌هاي مدل‌سازي, دانلود تحقیق تكنيك‌هاي مدل‌سازي, تحقیق در مورد تكنيك‌هاي مدل‌سازي, تحقیق تكنيك‌هاي مدل‌سازي, تحقیق درباره تكنيك‌هاي مدل‌سازي, تحقیق راجع به تكنيك‌هاي مدل‌سازي, تحقیق آماده تكنيك‌هاي مدل‌سازي, تحقیق در مورد تكنيك‌هاي مدل‌سازي, پاور,,,

مکانیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید