تحقیق تكنولوژي بتن مطابق با استاندارد ايران و ذكر استانداردهاي DIN – BS – ASTM – ACI

تحقیق تكنولوژي بتن مطابق با استاندارد ايران و ذكر استانداردهاي DIN – BS – ASTM – ACI

تحقیق-تكنولوژي-بتن-مطابق-با-استاندارد-ايران-و-ذكر-استانداردهاي-din-–-bs-–-astm-–-aci

دانلود تحقیق تكنولوژي بتن مطابق با استاندارد ايران و ذكر استانداردهاي DIN – BS – ASTM – ACI،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 173 

بخشی از این تحقیق :
مبحث تكنولوژي بتن براي اكثر اشخاص در ابتدا همانند دروس حفظ كردني به نظر مي‌رسد ليكن با اندكي تامل وتوجه عميق تر به مطالب مختلف از جمله اجزاي متشكله بتن و نحوه تاثير آنها روي يكديگر و نهايتا روي خواص بتن تازه و خواص بتن سخت شده مشخص مي‌گردد كه فقط با درك صحيح مبحث تكنولوژي بتن مي‌توان به بتني با كارايي و پايايي مناسب دست يافت. نظر به كاربردي بودن اين تكنولوژي سوالات و مشكلات عمدتا در حين كار مطرح مي‌شوند و لذا لازم است پاسخ اين سوالات توسط مسئولين آزمايشگاههاي بتن و يا كنترل كنندگان كيفيت بتن در كارگاه و يا مهندسين ناظر … و يا به طور كلي توسط تكنولوژيست‌هاي بتن پاسخ داده شود. مطالب اين كتاب برگرفته شده از آئين نامه بتن ايران (آبا) و استاندارد ملي ايران مي‌باشد.
بتن سنگ دج ساختگي است كه از درهم آميختن و بهم زدن مخلوط متناسبي از سيمان – شن – ماسه – آب و درصدي هوا كه خواسته يا ناخواسته وارد بتن مي‌گردد تشكيل شده است (امروزه براي كسب كارايي بهتر و پايايي بيشتر از انواع مواد افزودني بتن استفاده مي‌گردد)
توده اصلي بتن را سنگدانه‌هاي درشت و ريز (پركننده‌ها) تشكيل مي‌دهد. فعل و انفعال شيميايي بين سيمان و آب (خمير سيمان) كه به صورت غشاء غليظ اطراف سنگدانه‌ها را پوشانده باعث يكپارچه شدن و چسبيدن سنگدانه‌ها به يكديگر مي‌گردد كه سنگ حاصله بتن ناميده مي‌شود.
در اين كتاب (آزمايشگاه تكنولوژي بتن) به ترتيب در هر قسمت مطابق با آئين نامه بتن ايران آزمايشاتي انجام مي‌گردد و مطالب گسترده‌اي در مورد هر كدام از آزمايشات بيان مي‌گردد.
بنابر مطالب گفته شده اين كتاب به سه فصل كلي تبديل مي‌گردد.
فصل 1- خمير سيمان (مخلوط آب و سيمان)
فصل 2- پر كننده‌ها مخلوط شن (درشت دانه) و ماسه (ريزدانه)
فصل 3 – بتن (خصوصيات بتن تازه و سخت شده)
با انتخاب تناسبات مختلفي از مصالح تشكيل دهنده بتن طيف وسيعي از مقاومتهاي مختلف بتن به دست مي‌آيد. امروزه توليد انواع مختلف سيمان – انواع سنگدانه‌هاي خاص – روشهاي مختلف نگهداري و عمل آوري بتن باعث كشف خواص گوناگوني از بتن شده است. در كنار خواص مكانيك مصالح مصرفي مهارت اجرا و نظارت دقيق عامل بسيار مهمي در كسب مقاومت بتن به شمار مي‌آيد عواملي كه باعث مقبوليت عمومي در استفاده از بتن گرديده است عبارتند از:
1- شكل خميري قبل از گيرش (كه ميتواند به هر شكل دلخواهي درون قالب قرار گيرد)
2- مقاومت خوب در برابر آتش سوزي و عوامل جوي
3- دسترس بودن مصالح آن
4- مقاومت فشاري خوب آن
در مقابل مزاياي فوق عيب عمده بتن ضعف آن در مقابل كشش مي‌باشد كه اين ضعف توسط ميلگرد (بتن آرمه) برطرف گرديده است.
فصل اول - خمير سيمان
در اثر واكنش شيميايي كه بين سيمان و آب (دوغاب سيمان) صورت مي‌گردد. موجب سخت و محكم شدن بتن مي‌گردد و باعث چسبندگي دانه‌هاي شن و ماسه (پركننده‌ها) به يكديگر مي‌گردد.
خمير سيمان عموما 20 الي 35 درصد كل حجم بتن را تشكيل مي‌دهد و حجم سيمان معمولا 7 الي 15 درصد حجم بتن را تشكيل مي‌دهد
دانلود فایل


تحقیق تكنولوژي بتن مطابق با استاندارد ايران و ذكر استانداردهاي DIN – BS – ASTM – ACI

تكنولوژي بتن مطابق با استاندارد ايران و ذكر استانداردهاي DIN , BS , ASTM , ACI, دانلود تحقیق تكنولوژي بتن مطابق با استاندارد ايران و ذكر استانداردهاي DIN , BS , ASTM , ACI, تحقیق در مورد تكنولوژي بتن مطابق با استاندارد ايران و ذكر استانداردهاي DIN , ,,,

معماری

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید