تحقیق زنان و پوكى استخوان

تحقیق زنان و پوكى استخوان

تحقیق-زنان-و-پوكى-استخوان

دانلود تحقیق زنان و پوكى استخوان ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 11 

بخشی از این تحقیق :
خانمها از چه سنی شروع به از دست دادن استخوان می کنند؟ 
برای اکثر زنان ، توده استخوانی تا زمان یائسگی ثابت است ، پس از یائسگی با  افزایش سن و از دست دادن استروژن ، باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) می شود.
آیا میزان از دست دادن استخوان در تمام افراد به یک مقدار است؟ 
میزان از دست دادن تراکم استخوان در افراد مختلف متفاوت است. سابقه خانوادگی ، جنسیت و نژاد مسئول میزان از دست دادن توده استخوانی هستند.  
چند درصد افراد مسئول از دست دادن توده استخوانی و تراکم استخوان هستند ؟ 
رژیم های غذایی و رفتارهای ورزشی تا 25٪ مسئول هستند ولی  میزان توده استخوانی در 60 تا 70٪ موارد ژنتیکی است. 
عوارض پوکی استخوان چیست؟
پوکی استخوان نوعی بیماری استخوان است که باعث  کاهش مواد معدنی  یا BMD و (Bone Mineral Density ) همراه با افزایش خطر شکستگی به ویژه در ستون فقرات ، مفصل ران و مچ دست است.
چگونه است دچار پوکی استخوان می شویم ؟ 
از دست دادن استخوان نتیجه عدم تعادل در تشکیل استخوان توسط استئوبلاست ها و تحلیل استخوان توسط استئوکلاست است.  هدف بیشتر درمان های پوکی استخوان تنظیم این عدم تعادل است.
تفاوت پوکی استخوان در زنان که  قبل از یائسگی با زنانی که بعد از یائسگی دچار پوکی استخوان می شوند چیست؟
در مورد پوکی استخوان در زنان جوان  قبل از یائسگی ،  حداقل نیمی از موارد  یک بیماری اولیه وجود دارد. به همین جهت  پوکی استخوان در افراد جوان پوکی استخوان ثانویه نامیده می شود. یعنی پوکی استخوان ثانویه به یک بیماری اولیه است.
علل پوکی استخوان ثانویه چیست؟ 
خانم ها از چه سنی به طور نرمال شروع به از دست دادن تراکم استخوان می کنند؟ 
در مطالعه مرکز سلامت استخوان میشیگان ، بیش از 600 زن جوان  قبل از یائسگی به مدت 6 سال پیگیری شدند ، تغییرات متنوعی در ستون فقرات کمر از نظر میزان مواد معدنی استخوان ( BMD ) نشان دادند. حدود  1.6 درصد کاهش در BMD گردن ران از اواسط 20 سالگی زنان شروع می شد. 
پوکی استخوان ثانویه به علت آمنوره (عدم قاعدگی ) در 34٪ ، بی اشتهایی عصبی (آنورکسی نوروزا ) در 16٪ ، استفاده از گلوکوکورتیکوئید در 13٪ و بیماری سلیاک در 10٪ بود.
دانلود فایل


تحقیق زنان و پوكى استخوان

زنان و پوكى استخوان, دانلود تحقیق زنان و پوكى استخوان, تحقیق در مورد زنان و پوكى استخوان, تحقیق زنان و پوكى استخوان, تحقیق درباره زنان و پوكى استخوان, تحقیق راجع به زنان و پوكى استخوان, تحقیق آماده زنان و پوكى استخوان, تحقیق در مورد زنان و پوكى استخو,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
مسمومیت شناسی و پزشکی قانونی
مسمومیت شناسی و پزشکی قانونی
مسمومیت شناسی و پزشکی قانونی
سایر رشته های پزشکی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید