تحقیق دردهاي ناگهاني در سرطان

تحقیق دردهاي ناگهاني در سرطان

تحقیق-دردهاي-ناگهاني-در-سرطان

دانلود تحقیق دردهاي ناگهاني در سرطان ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 17 

بخشی از این تحقیق :
آيا درد ناگهان فقط در صورت كنترل درد زمينه اي بروز مي نمايد؟
محققان ايالات متحده معتقدند كه درد ناگهاني فقط پس از درمان مناسب در زمينه اي با داروهاي مخدر قابل ارزيابي است. با اين وجود تعاريف و قواعدي كه درد ثابت بر اساس آنها تعريف مي شود در بين محققان مختلف متفاوت است.
براي پزشكان انگليسي «ناگهاني» به معناي درد حاد گذرايي است كه شدت آن بيشتر از درد زمينه اي و بدون ارتباط به رژيم داروهاي مسكن دريافتي است. اخيراً گروهي از پزشكان آلماني گزارش كرده اند كه بيماران دچار دردهاي زمينه اي درمان نشده نيز ممكن است اپيزودهاي افزايش درد را تجربه كنند.
آيا درد ناگهاني با تحرك مربوط است؟
درد مربوط به حركت كه به آن درد اتفاقي  نيز گفته مي شود با فعاليت هايي مانند بلع، سرفه، نشستن در تخت ايجاد مي شود و اكثراً قابل پيش بيني است. بعضي معتقدند كه درد اتفاقي نوعي از درد ناگهاني است در حالي كه بعضي ديگر اعتقاد دارند كه درد ناگهاني در واقع نوعي از دردهاي اتفاقي مي باشد.
آيا درد ناگهاني يك تشديد بدون علت درد است؟
افزايش درد ممكن است خودبخود و بدون هر علتي واضح باشد. چنين دردهاي بدون علتي بايد با دقت ارزيابي شوند تا بتوان آنها را بطور مناسبي درمان كرد. مانند دردهاي مزمن سرطاني، درد ناگهاني مي تواند مستقيماً به علت پيشرفت بيماري (متاستاز استخواني، تحت فشار قرار گرفتن اعصاب)، درمان سرطان (درد پس از ماستكوپي)، و يا اختلالات غيرمرتبط با سرطان (مانند آرتريت) بوجود آمده باشد.
درد ناگهاني معمولاً ناشي از همان مكانيزيمي است كه باعث درد دايم مي شود. مطالعه اي اخيراً نشان داده است كه تقريباً تمامي بيماران با اپيزودهاي گذراي درد فقط يك نوع مشخص درد را ذكر مي نمايند.
شيوع درد ناگهاني مشخص نيست
با توجه به تعاريف مختلف موجود در رابطه با درد ناگهاني در بين محققان و نيز تفاوت هاي بارز در جمعيت هاي مطالعه شده، تشخيص و اندازه گيري دقيق شيوع درد ناگهاني مشكل مي باشد. همانطور كه Patt و Ellison نيز اشاره كرده اند بسياري از محققان از تعداد بيماراني كه دچار دردهاي ناگهاني هستند به عنوان يافته اي اتفاقي در مطالعات روي ساير جوانب سرطان ذكر مي نمايند. مقادير منتشر شده بر اي شيوع دردهاي ناگهاني بين 19 تا 93 درصد متغير است.

دانلود فایل


تحقیق دردهاي ناگهاني در سرطان

دردهاي ناگهاني در سرطان, دانلود تحقیق دردهاي ناگهاني در سرطان, تحقیق در مورد دردهاي ناگهاني در سرطان, تحقیق دردهاي ناگهاني در سرطان, تحقیق درباره دردهاي ناگهاني در سرطان, تحقیق راجع به دردهاي ناگهاني در سرطان, تحقیق آماده دردهاي ناگهاني در سرطان, تحق,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید