تحقیق استاندارد آرد كنجاله بادام زميني

تحقیق استاندارد آرد كنجاله بادام زميني

تحقیق-استاندارد-آرد-كنجاله-بادام-زميني

دانلود تحقیق استاندارد آرد كنجاله بادام زميني،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 31 

بخشی از این تحقیق :
ـ نحوه عمل : 
 طرز تهيه صفحات اندود شده بوسيله سيليكاژل : 30 گرم سيليكاژل را در يك ارلن ماير درب‏دار به ظرفيت 300 ميلي‏ليتر بريزيد 60 ميلي‏ليتر آب مقطر به آن اضافه نموده و بشدت براي حدود بيش از يك دقيقه تكان دهيد و سپس آنرا در داخل محفظه يا ظرف مخصوص 3 ريخته و فورا 5 صفحه شيشه‏اي 200*200 ميلي‏متري را با محلول سيليكاژل بدست آمده اندود نمائيد به نحوي كه ضخامت اندود 0/25 ميلي‏متر باشد و سپس صفحات را در جاي مناسب و آرام قرار دهيد تا سفت شود . بعدا به مدت حداقل 2 ساعت در 80 درجه سانتيگراد خشك نموده و در دسيكاتور حاوي جاذبه الرطوبه قوي تا لحظات قبل از مصرف نگهداري نمائيد . 
6 ـ 9 ـ 3 ـ استخراج مواد سمي : 50 گرم از نمونه مورد آزمايش را در ارلن ماير بگنجايش 500 ميلي‏ليتر مجهز به درب شيشه‏اي قرار داده و 25 ميلي‏ليتر آب مقطر به آن اضافه كرده و مخلوط را با ميله شيشه‏اي خوب بهم زده تا يكنواخت گردد و سپس 25 گرم خاك دياتومه و 250 ميلي‏ليتر كلروفرم به مخلوط فوق اضافه كرده و درب ارلن را بسته و آنرا به مدت 30 دقيقه روي دستگاه بهم‏زن الكتريكي قرار داده و بهم بزنيد . محتوي ارلن را بوسيله كاغذ صافي چين‏دار ( و اتمن شماره 1) صاف كرده و سپس محلول صاف شده را در قيف جدا كننده 4 به گنجايش 500 ميلي‏ليتر ريخته و به حال خود مي‏گذاريد تا 2 لايه آب و كلروفورم كاملا از هم جدا شود . 
يادآوري 5: ممكن است كه عمل صاف كردن بوسيله كاغذ صافي طولاني باشد در اين صورت مي‏توان از قيفهاي نوع بوخنر كه روي سطح آن لايه‏اي به ضخامت حدود 5 ميلي‏متر خاك دياتومه ريخته شده است استفاده نمود از خرطوم آبي يا خلاء جزئي براي تسريع عمل بهره گرفت 50 ميلي‏ليتر از كلروفرم را از دكانتور خارج كرده و به عنوان منبع مواد سمي بكار بريد . 
6 ـ 9 ـ 4 ـ ستون سيليكاژل : ستون كروماتوگرافي به ابعاد 300*22 ميلي‏متر انتخاب كرده و مقدار پشم شيشه را به صورت گلوله درآورده و در ته ستون قرار دهيد . سپس 5 گرم سولفات سديم بدون آب را روي پشم شيشه بريزيد مقداري كلروفرم به ستون اضافه كرده تا   آن پر شود آنوقت 10 گرم سيليكاژل ( به قطر ذرات 0/05 تا 0/2 ميلي‏متر ) به ستون اضافه كرده و با يك ميله باريك محتويات ستون را تا حد سولفات سديم بهم بزنيد تا هواي موجود خارج شود .
ستون را به حال خود گذاشته تا سيليكاژل ته نشين شود و به آرامي 15 گرم سولفات سديم به ستون اضافه كنيد . كلروفرم موجود در قسمت فوقاني ستون را با دقت خارج كنيد. 
سپس كلروفرم استخراج شده از دكانتور را به ستون اضافه كنيد . 
دانلود فایل


تحقیق استاندارد آرد كنجاله بادام زميني

استاندارد آرد كنجاله بادام زميني, دانلود تحقیق استاندارد آرد كنجاله بادام زميني, تحقیق در مورد استاندارد آرد كنجاله بادام زميني, تحقیق استاندارد آرد كنجاله بادام زميني, تحقیق درباره استاندارد آرد كنجاله بادام زميني, تحقیق راجع به استاندارد آرد كنجاله,,,

کشاورزی و زراعت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید