تحقیق اسپان‌ زني و پنجه‌دواني ميسليوم‌ها

تحقیق اسپان‌ زني و پنجه‌دواني ميسليوم‌ها

تحقیق-اسپان‌-زني-و-پنجه‌دواني-ميسليوم‌ها

دانلود تحقیق اسپان‌ زني و پنجه‌دواني ميسليوم‌ها ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 15 

بخشی از این تحقیق :
تلقيح کمپوست يا بسترها با اسپان را اسپان‌زني  و به احاطه ‌شدن بسترها با ميسليوم قارچ، پنجه دواني  مي‌گويند. براي رسیدن به حداكثر عملكرد؛ نكات مهمی را بايد در اين دو مرحله رعايت نمود كه اهم آنها عبارتند از:
1- مقدار رطوبت بستر
2- دماي بستر
3- وزن خشك بستر بازاي هر فوت مربع از سطح كشت
4- مدت زمان پنجه‌دواني
مقدار رطوبت
ميسليوم قارچ در محيط خيلي خشك يا خيلي مرطوب، قادر به رشد نخواهد بود. در بسترهاي كم آب يا خشك؛ بعلت فقدان آب لازم براي انتقال و سوخت و ساز مواد غذايي؛ رشد ميسليومي بصورت كپه‌اي و تنك بوده و تشكيل كلاهك‌ها بسيار ضعيف خواهد بود. و از طرف ديگر، در يك محيط بيش از اندازه مرطوب، رشد ميسليومي متوقف شده و يا ميسليوم‌هايي بيش از اندازه نخ مانند و ضعيف توليد مي‌شوند. طي آزمايشات كنترل شده كه بر روي قارچ دکمه‌اي در کمپوست طبيعي (كود اسبي) صورت گرفته؛ مشخص شد كه در صورت انحراف رطوبت بيش از 2 درصد از حد مطلوب؛ باعث كاهش يا افت محصول خواهد شد. انحراف بيشتر از 5 درصد معمولاً منجر به پيدايش ميسليوم‌هايي خواهد شد كه قدرت توليد كلاهك را ندارد. لذا؛ بايستي كمپوست خشك را در مرحله اسپان‌زني اندكي مرطوب كرده و بخوبي اين رطوبت را به تمام نقاط منتقل سازيم تا مبادا لكه‌هاي مرطوب ايجاد شوند. معمولاً در مورد يك کمپوست بيش از حد مرطوب، مقداري گچ (CaSo4) مي‌افزائيم تا آب اضافي آن را جذب نمايد.

دانلود فایل


تحقیق اسپان‌ زني و پنجه‌دواني ميسليوم‌ها

اسپان‌ زني و پنجه‌دواني ميسليوم‌ها, دانلود تحقیق اسپان‌ زني و پنجه‌دواني ميسليوم‌ها, تحقیق در مورد اسپان‌ زني و پنجه‌دواني ميسليوم‌ها, تحقیق اسپان‌ زني و پنجه‌دواني ميسليوم‌ها, تحقیق درباره اسپان‌ زني و پنجه‌دواني ميسليوم‌ها, تحقیق راجع به اسپان‌ زني,,,

کشاورزی و زراعت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید