پاورپوینت جنبه های قانونی و فرهنگی و دینی خشونت خانگی

پاورپوینت جنبه های قانونی و فرهنگی و دینی خشونت خانگی

پاورپوینت-جنبه-های-قانونی-و-فرهنگی-و-دینی-خشونت-خانگی

دانلود پاورپوینت جنبه های قانونی و فرهنگی و دینی خشونت خانگی،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 36 

بخشی از پاورپوینت :
خشونت در اسلام
همه ادیان و نیز اسلام هر نوع خشونت و آزار کلامی و رفتاری را نسبت به زن ممنوع کرده است. اسلام  به جای خشونت در باب احسان و محبت و گذشت نسبت به زن توصیه‌ی اکید کرده است. 
در روایات اسلامی «زدن» نه تنها زشت و سبب عذاب اخروی برای فرد شمرده شده، بلکه بخشی از مسائل باب «دیات» در رابطه با دیه و جریمه‌ای است که باید فرد ضارب به مضروب بپردازد و به میزان آسیبی که وارد کرده، اعم از سرخی و کبودی تا شکستن استخوان و مانند آن ملزم به پرداخت دیه است.
احادیثی از حضرت محمد(ص) در نهی خشونت
«در شگفتم از کسی که همسرش را می‌زند در حالتی که خودش به زدن از او سزاوارتر است، همسرانتان را نزنید زیرا که در آن قصاص است.» 
«هرگاه مردی به صورت همسرش سیلی بزند، خداوند به مالک نگهبان آتش جهنم دستور می‌دهد تا با داغی صورتش هفتاد سیلی بر او بنوازد.» 
بسیاری از کسانی که این باور غلط که اسلام زدن زن توسط مرد را را ترویج می‌کنند، به آیه‌ی ۳۴ سوره‌ی نساء درباره نشوز زن استناد می‌کنند که حکم زدن در آن داده شده است: الرجال قوامون علی النساء.....واللاتی تخافون نشوزهن فعظوهن و اهجروهن فی المضاجع و اضربوهن فان اطعنکم..... شاه آبادی: زدن درست نیست حتی حیوان را..... ضربنا آذانهم ....ما مانع شنیدنشان شدیم- زدن نیست.....خرمشاهی......ضرب یعنی ترک کردن....
اگر عدم تمکین زن ناشی از اختلالات جنسی از جمله سرد مزاجی او باشد، حکم آن روشن است و زن در این صورت نشوزی انجام نداده و باید با مراجعه به پزشک و مشاور به درمان آن بپردازد. کوتاهی و عدم همکاری مرد در این کار خود نوعی خشونت علیه زن است. 
مفهوم نشوز
نشوز به معنای نوعی نافرمانی و سرکشی است.
شرایطی که شامل نشوز می شود:
از آنجا که شرع وظیفه‌ای بر دوش زن قرار نداده، نافرمانی و ترتیب اثر ندادن به گفتار شوهر مستلزم نشوز نیست (اگرچه ممکن است کاری خلاف اخلاق باشد). مثلاً اگر زنی خدمات خانه را انجام ندهد یا به درخواست‌های شوهر مثل درخواست آب یا غذا یا اعتراض به نظافت خانه ترتیب اثر ندهد، ناشزه نخواهد بود و این امر مورد اتفاق همه‌ی فقهاست
ترتیب اثر ندادن به خواهش جنسی مرد یا عدم تمکین همان جایی است که نشوز تحقق می‌یابد اما از لحاظ شرعی عدم تمکین جنسی را به طور مطلق و بدون توجه به علت آن نشوز نمی‌گویند. 
1- از آنجایی که مرد قادر به تشخیص علت خودداری همسرش از رابطه‌ی جنسی نیست پس مجاز به تنبیه نیز نخواهد بود. از جمله می‌توان گفت اگر عدم تمکین زن ناشی از اختلالات جنسی از جمله سرد مزاجی او باشد، حکم آن روشن است و زن در این صورت نشوزی انجام نداده و باید با مراجعه به پزشک و مشاور به درمان آن بپردازد، که کوتاهی و عدم همکاری مرد در این کار خود نوعی خشونت علیه زن است.
2- همچنین عدم تمکین ناشی از عذر شرعی یا عقلی نشوز به حساب نمی‌آید. 
دانلود فایل


پاورپوینت جنبه های قانونی و فرهنگی و دینی خشونت خانگی

جنبه های قانونی و فرهنگی و دینی خشونت خانگی, دانلود پاورپوینت جنبه های قانونی و فرهنگی و دینی خشونت خانگی, پاورپوینت در مورد جنبه های قانونی و فرهنگی و دینی خشونت خانگی, تحقیق جنبه های قانونی و فرهنگی و دینی خشونت خانگی, پاورپوینت درباره جنبه های قان,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید