پاورپوینت بیومکانیک فنون ورزشی

پاورپوینت بیومکانیک فنون ورزشی

پاورپوینت-بیومکانیک-فنون-ورزشی

دانلود پاورپوینت بیومکانیک فنون ورزشی،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 183 

بخشی از پاورپوینت :
فصل اول
انواع حرکت
هدف کلی این فصل:
آشنایی دانشجویان با انواع حرکات
هدفهای رفتاری پس از مطالعه این فصل از دانشجویان انتظار می رود:
حرکات انتقالی را تعریف کنند.
حرکات انتقالی مستقیم الخط را تعریف کنند.
حرکات انتقالی منحنی الخط را تعریف کنند.
حرکات چرخشی (دورانی) را تعریف کنند.
حرکات عام یا متداول را تعریف کنند.
انواع حرکات
حرکات انتقالی
حرکات انتقالی موقعی صورت می‌گیرد که جسم طوری حرکت کند که کلیه اجزاء آن دقیقاً مسافت یکسانی را در جهت و زمان مشابه طی کرده باشد. حرکات انتقالی به دو صورت مستقیم الخط و منحنی الخط صورت می‌گیرد. 
الف- حرکات انتقالی مستقیم الخط
در حرکت انتقالی مسیر حرکت روی خط مستقیم است. مانند حرکت یک جسم روی یک سطح صاف و در مسیر مستقیم، یا حرکت اسکیت بازی که بدون تغییر وضعیت قسمتهای مختلف بدنش در مسیر مستقیم حرکت می‌کند.
ب ـ حرکت انتقالی منحنی الخط
در حرکت انتقالی منحنی الخط مسیر حرکت منحنی شکل است. مانند رچتر بازی که بدون اینکه قسمتهای مختلف بدنش تغییر وضعیت دهد در یک مسیر منحنی شکل سقوط می‌کند.
حرکات دورانی 
حرکت دورانی یا چرخشی موقعی صورت می‌گیرد که جسم دریک مسیر دایره‌ای حول محوری در فضا طوری حرکت کند که کلیه اجزاء و قسمتهای آن در یک جهت و زمان مشابه جابجا شود. 
در حرکت دورانی محور دوران ممکن است خود قسمتی از جسم (مانند حرکت دورانی دست در مفصل شانه) یا مجزا از جسم (مانند حرکت دورانی ژیمناست حول میله بارفیکس) باشد. اما در هر صورت در وضعیت عمود بر صفحه دوران می‌باشد. 
حرکات عام یا متداول 
حرکات عام در حقیقت ترکیبی از حرکتهای انتقالی و دورانی می باشد. مانند دویدن دو و میدانی که در آن حرکت خود ورزشکار از نوع انتقالی بوده و حرکت اندامهای وی از نوع دورانی می باشد. 
حرکات عام یا متداول 
حرکت دوچرخه سوار که در آن حرکات مچ پا، ساق پا و ران از نوع دورانی بوده و حرکت بالاتنه وی از نوع انتقالی است. حرکات ورزشکاران در محیطهای ورزشی عموماً از نوعاً می‌باشد.
فصل دوم
توصیف حرکات خطی
هدف کلی این فصل:
آشنایی دانشجویان با حرکت خطی و روابط مربوط به آن
هدفهای رفتاری پس از مطالعه این فصل از دانشجویان انتظار می رود:
مسافت و جابجایی را تعریف کنند.
سرعت متوسط و بردار سرعت متوسط را تعریف کنند.
مفهوم شتاب را بفهمند.
کمیتهای برداری و نرده ای را بشناسند.
روش محاسبه برایند دو بردار را یاد بگیرند.
مولفه های عمودی و افقی یک بردار را تعیین کنند.
معادلات مربوط به حرکات خطی شتابدار و بدون شتاب را بشناسند.
کینماتیک (Kinematics): 
هر گاه ویژگیهای حرکت نظیر سرعت حرکت، مسافت، جابجایی و شتاب حرکت یک جسم را مورد مطالعه قرار می‌دهیم در حقیقت به کینماتیک می‌پردازیم. به عبارت دیگر، علم کینماتیک به بررسی ویژگیهای حرکت می‌پردازد. 
دانلود فایل


پاورپوینت بیومکانیک فنون ورزشی

بیومکانیک فنون ورزشی, دانلود پاورپوینت بیومکانیک فنون ورزشی, پاورپوینت در مورد بیومکانیک فنون ورزشی, تحقیق بیومکانیک فنون ورزشی, پاورپوینت درباره بیومکانیک فنون ورزشی, پاورپوینت راجع به بیومکانیک فنون ورزشی, پاورپوینت آماده بیومکانیک فنون ورزشی, تحقی,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید