تحقیق ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريست

تحقیق ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريست

تحقیق-ميراث-فرهنگي-و-نقش-آن-در-جذب-توريست

دانلود تحقیق ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريست ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 30 

بخشی از این تحقیق :
تعريف موضوع:
 همانگونه كه مي دانيم آثار باستاني و ميراث فرهنگي يك كشور بيان كننده و فرهنگ هويت يك ملت مي باشد و فرهنگ نيز به عنوان پديده اي پويا، از اساسي ترين جنبه هاي حيات اجتماعي هر جامعه مي باشد. در حقيقت همانگونه كه افراد شخصيت و هويت خاص خود را دارند چنانچه جامعه را موجودي حقيقي بنگاريم و نه اعتباري، فرهنگ، شخصيت و هويت جامعه را معرفي و مشخص مي نمايد پس بررسي شيوه هاي زندگي و چگونگي چهره بي تاريخي مردمي كه هزارها سال است در عرصه معيني از زمين به سر مي برند و يكي از با نام و نشان ترين و پايدارترين فرهنگهاي جهاني را به خود اختصاصش داده اند كار ساده اي نيست.
بدين قرار هر قدر كه بداهتاً نام ايران مشخص از نام و خصوصيات ممتاز عناصر انساني مغالي باشد كه در زمانهائي بين سه تا چهار برار سال بيش بدين مملكت پاي نهاده اند مسلم است كه ساكنان كنوني كشور بدون استثناء از ميراثهاي مشترك همه مردمي برخوردارند كه از كهن ترين روزگاران تا حال در آن به سر برده اند و آثار ماندني بيشماري در عرصه هاي مختلف حيات فرهنگي، اقتصادي، سياسي، اجتماعي، نظامي، و…. بر جاي نماده اند. 
فرضيه هاي تحقيق:
1- آيا رابطه معناداري بين ضعف توريست و اشتغال وجود دارد؟
2- آيا رابطه معناداري بين آثار باستاني و جذب توريست وجود دارد؟
3- آيا ربطه معناداري بين فرهنگ يك ملت و جذب توريست وجود دارد؟
4- آيا رابطه معناداري بين تاريخ و فرهنگ يك جامعه وجود دارد؟
ضرورت تحقيق:
از چند جهت ارائه اين تحقيق لازم است:
1- از جمله ضروريات امر را اينگونه مي توانيم بيان كنيم كه فرهنگ هر كشور ريشه در آثار باستاني و ارزشهاي فرهنگي آن دارد.
2- بتوانيم با ارائه اين تحقيق مشكلات موجود بر سر راه جذب توريست را بررسي نمائيم.
3- در صورت شناخت مشكلات راه حلي براي آنان پيدا كنيم.
4- چون كشور ما سابقه اي چند بزار ساله دارد و براي آثار باستاني متعددي مي باشد پس به مراتب جذب توريست بايد افزايش يافته باشد نه كاهش.
هدف تحقيق:
كارها را انگيزه ها پيش مي برند و انگيزه نگارنده از اين تحقيق نيز يك نگراني و راهكارهاي مناسب جهت استفاده بهينه از ميراث فرهنگي مي باشد. نگرانيها  غالباً پيامتد تجربه هاي تلخ است. با دريغ بايد گفت كه در نيم قرن اخير بسياري از جلوه هاي هستي فرهنگي از يكسو آماج بدسگاليهاي بيگانگان و از ديگر سو، دستخوش برخي ندانم كاريهاي خود باختگان و بي خردان بوده است. در اين رهگذر بسياري از آثار و پديده هاي زندگي پيشينيان ما كه مي توانست مايه سرفرازي امروزيان باشد از ميان رفت. اين آثاركه امروزه مي توانست در جذب توريست نقشي مهم داشته باشد متأسفانه از ميان رفته است و همانطور كه مي دانيم يكي از راههاي نگهداشت هويت فرهنگي مردمان و سرزمينها، شناساندن ارزشهاي آن است و كشور ما با سابقه چند بزار ساله و آثار فرهنگي متعدد مي تواند سياهان و جهانگردان را به سمت خود جلب و جذب نمايد تا علاوه بر منافع اقتصادي، هويت فرهنگ و ارزشهاي فرهنگي را نمايان كند.

دانلود فایل


تحقیق ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريست

ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريست, دانلود تحقیق ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريست, تحقیق در مورد ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريست, تحقیق ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريست, تحقیق درباره ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريست, تحقیق راجع به ميراث,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید