تحقیق تولید ناخالص ملی

تحقیق تولید ناخالص ملی

تحقیق-تولید-ناخالص-ملی

دانلود تحقیق تولید ناخالص ملی،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 6

بخشی از این تحقیق :
محاسبهٔ تولید ناخالص ملی
روشهای مختلفی برای محاسبهٔ تولید ناخالص ملی وجود دارد. محاسبهٔ مجموع ارزش افزوده، محاسبه با نگرش مصرف و محاسبه با نگرش درآمد، سه روش متداول انجام این کار هستند.
محاسبه با نگرش مصرف به این شکل است:
تولید ناخالص داخلی = مصرف خصوصی + سرمایه‌گذاری + مصارف دولتی + (صادرات – واردات)
تولید ناخالص ملی 
تا سال ۱۹۸۰ در ایالات متحده از کلمهٔ تولید ناخالص ملی استفاده می‌شد. هرچند تولید ناخالص ملی و تولید ناخالص داخلی تفاوت‌های جزئی دارند. در محاسبه تولید ناخالص ملی درآمد افراد خارج از کشور که به کشور باز فرستاده می‌شود با تولید ناخالص ملی جمع می‌شود و درآمد افراد خارجی مقیم آن کشور که درآمد خود را به خارج می‌فرستند از آن کاسته می‌شود.
تولید ناخالص ملی در سال 1383 به 1382 تریلیون ریال رسید 
كل تولید ناخالص ملی كشور طی سال گذشته به یك هزار و 382 تریلیون ریال رسید. 
به‌‏گزارش ایلنا، دكتر محمد هادی مهدویان، مدیركل امور اقتصادی بانك مركزی، در سمینار نظارت در صنعت بانكداری، با بیان این كه نظام مالی و بانكی كشورها طی دهه‌‏های اخیر دچار تحولات عمیقی شده است، تصریح كرد: بخش عمده‌‏ای از این تحولات به دلیل تغییر فضای مقرراتی و قانونی ناظر فعالیت‌‏های موسسات مالی و بانكی از بابت پوشش ریسك فعالیت و توسعه نقش این موسسات در فرآیند تجهیز و تخصیص منابع مالی بوده است.
وی افزود: بخش دیگری از این تحولات ناشی از نوآوری ، ابداع ، معرفی فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
دكتر مهدویان اظهارداشت: تحولات و بحران‌‏های اقتصادی و مالی جدید، تغییرات در فضای مقرراتی، ارتباطات مالی و بانكی قوی بین كشورها و پیشرفت سریع تكنولوژی ارتباطات وضعیتی را ایجاد كرده است كه براساس آن باید شرایط و مقررات ناظر فعالیت این گونه موسسات به‌طور مستمر و انعطاف‌‏پذیر مورد بازنگری قرار گیرد.
وی، با اشاره به این‌‏كه در اقتصاد ایران طی دهه‌‏های اخیر نقش نظام بانكی در توسعه اقتصاد ملی به لحاظ تامین منابع مالی سرمایه‌‏گذاری و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی گسترش یافته است، تصریح كرد: نهادهای بازار سرمایه در اقتصاد ایران متناسب با رشد اقتصادی كشور بود كه دلیل آن عدم توسعه نهادها ، ابزارها و مكانیزم‌‏های پوشش خطر و نااطمینانی در اقتصاد كشور است.
مدیركل امور اقتصادی بانك مركزی، گفت: رهایی نظام بانكی از مالكیت و مدیریت دولت در سایه آزادسازی نیروهای عرضه و تقاضا به منظور ایجاد شتاب در تجهیز منابع، بازیافت تسهیلات بانك‌‏ها، كفایت سرمایه ، تنظیم قوانین و مقررات صورت خواهد گرفت.
وی، با بیان این‌‏كه شتاب بخشیدن به فرآیند تجهیز و سرمایه‌‏گذاری در اقتصاد ملی با ورود بخش خصوصی امكان‌‏پذیر خواهد شد، افزود: افزایش سرمایه‌‏گذاری خالص و ناخالص و سهم بانك‌‏ها در تجهیز منابع مالی سرمایه‌‏گذاری در دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
دكتر مهدویان، با بیان این‌‏كه طی سال گذشته كل تولید ناخالص ملی كشور 1382 تریلیون ریال بوده است، تصریح كرد: حجم تجهیز منابع مالی سرمایه گذاران در سال گذشته580 هزار میلیارد ریال، در بخش ماشین‌‏آلات 397 میلیارد ریال، ‌‏جبران استهلاك 164 هزار میلیارد ریال و 20هزار میلیارد ریال نیز صرف سایر امور شده است.
وی ادامه داد: سهم عمده این منابع یعنی 327 هزار میلیارد ریال از سوی بانك‌‏ها به عنوان تسهیلات پرداخت شده است.

دانلود فایل


تحقیق تولید ناخالص ملی

تولید ناخالص ملی, دانلود تحقیق تولید ناخالص ملی, تحقیق در مورد تولید ناخالص ملی, تحقیق تولید ناخالص ملی, تحقیق درباره تولید ناخالص ملی, تحقیق راجع به تولید ناخالص ملی, تحقیق آماده تولید ناخالص ملی, تحقیق در مورد تولید ناخالص ملی, پاورپوینت تولید ناخا,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید