تحقیق رنگدانه هاي صدفي رساناي الكتريكي بر پايه ميكا با پوشش SnO2

تحقیق رنگدانه هاي صدفي رساناي الكتريكي بر پايه ميكا با پوشش SnO2

تحقیق-رنگدانه-هاي-صدفي-رساناي-الكتريكي-بر-پايه-ميكا-با-پوشش-sno2

دانلود تحقیق رنگدانه هاي صدفي رساناي الكتريكي بر پايه ميكا با پوشش SnO2،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 7 

بخشی از این تحقیق :
تاریخچه: 
تاريخچه رنگدانه‌هاي صدفي به سال ١٦٥٦ برمي‌گردد و به زمانيكه Jaquin  فرانسوي پولكهاي براق ماهي كوچكي را كه در آب سرد شسته بود مشاهده كرد. او از پولكها سوسپانسيون براقي را تخليص كرد و براي ساخت دگمه‌هاي مرواريد شكل بكار گرفت. اين اولين منبع رنگدانه‌هاي صدفي بود. ولي از آنجا كه رنگدانه‌هاي صدفي طبيعي بسيار گران بوده و تهيه آنها در مقادير زياد مشكل است از دير باز انگيزه سنتز آنها بطور مصنوعي وجود داشته است.
اين تركيبات در سالهاي ١٩٧٠ به عنوان رنگدانه‌هاي مقاوم در برابر اسيد و فرمالدئيد استفاده می‌شدند. امروزه، اين تركيبات به طور گسترده‌اي در صنايع آرايشي استفاده مي‌شوند بطوريکه در دنيا ساليانه در حدود ٥٠٠ تن از تركيبات اكسي كلرايد بيسموت توليد مي‌شود و علاوه بر صنايع آرايشي از ديگر موارد مصرف آنها در صنعت دگمه سازي، جواهر سازي و چاپ می‌باشد.  ولي عواملي از قبيل قيمت بالا، مقاومت كم در برابر نور و ته نشيني سريع، مصرف آنها را در صنايع ديگر محدود مي‌كند.  در سال ١٩٦٣، لينتون براي نخستين بار تهيه رنگدانه‌هاي صدفي را از طريق پوشش دادن ميكا با دي اكسيد تيتانيم مطرح نمود و از آن به بعد اين تركيبات مورد توجه و تحقيق بسيار قرار گرفتند . امروزه، انواع مختلفي از اين نوع رنگدانه‌ها ساخته شده و در صنايع بسياري مورد استفاده قرار مي گيرند. رنگدانه‌هاي برپايه ميكا علاوه بر درخشندگي در برابر نور و آب و هوا پا يدار بوده وغير سمي نيز مي‌باشند. مهمترين كاربردآنها در پلاستيكها، پوششها، جوهرهاي چاپ و لوازم آرايشي مي‌باشد.                                                                               
مکانیسم ایجاد براقیت در رنگدانه‌های صدفی رسانای الکتریکی بر پایه میکا:
اين رنگدانه‌ها شامل صفحات ميكای شفافی می‌باشند كه همة قسمت‌های آن با لايه‌های منفرد يا چند تايی از اكسيدهای فلزی يا مخلوطی از اكسيدهای فلزی با ضريب شكست بالا پوشانده می‌شوند. ميكا دارای ضريب انبساط كم، استحكام دی الكتريكی بالا، مقاومت الكتريكی خوب، ثابت دی الكتريك يكنواخت و مقاومت ظرفيتی بالا می باشد. به علاوه ميكا دارای ضريب شكست پائين بوده و فقط به عنوان پايه محسوب می‌گردد و هيچ تا ثيری در خاصيت نوری رنگدانه ندارد اكسيد فلزی پوشش داده شده روي ميكا دارای ضريب شكست بالايی می‌باشد و اثرات نوري مثل درخشش بالا و انعكاس خوب را ايجاد می‌كند.

دانلود فایل


تحقیق رنگدانه هاي صدفي رساناي الكتريكي بر پايه ميكا با پوشش SnO2

رنگدانه هاي صدفي رساناي الكتريكي بر پايه ميكا با پوشش SnO2, دانلود تحقیق رنگدانه هاي صدفي رساناي الكتريكي بر پايه ميكا با پوشش SnO2, تحقیق در مورد رنگدانه هاي صدفي رساناي الكتريكي بر پايه ميكا با پوشش SnO2, تحقیق رنگدانه هاي صدفي رساناي الكتريكي بر پ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید