تحقیق پرتفوی چیست و چه مزایایی دارد؟

تحقیق پرتفوی چیست و چه مزایایی دارد؟

تحقیق-پرتفوی-چیست-و-چه-مزایایی-دارد؟

دانلود تحقیق پرتفوی چیست و چه مزایایی دارد؟،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 5 

بخشی از این تحقیق :
پرتفوی یعنی مجموعه یا سبدی از اوراق بهادار. به طور کلی سرمایه گذاری در مجموعه ای از اوراق بهادار یا پرتفوی، بسیار کارآمدتر از سرمایه گذاری در یک سهم می باشد. چون با افزایش تعداد سهام در سبد سرمایه گذاری، ریسک مجموعه کاهش می یابد. علت کاهش ریسک تاثیرات مختلفی است که شرکت های سرمایه پذیر از شرایط متفاوت اقتصادی سیاسی و اجتماعی می پذیرند، به عنوان مثال وقوع جنگ می تواند برای دو یا چند شرکت نتایج متضادی در برداشته باشد. فرض کنید سهام دو شرکت تولید کننده دارو و پتروشیمی در سبد سهام شما باشد؛ در صورت ایجاد ناامنی در منطقه و درگیری شدید تقاضا برای دارو افزایش و امکان صادرات محصولات پتروشیمی کاهش خواهند داشت. بازده سرمایه گذاری در پرتفوی، معادل بازده متوسط آن پرتفوی خواهد بود؛ اما ریسک پرتفوی در غالب موارد کمتر از متوسط ریسک سهام داخل سبد می باشد. میزان آن بستگی دارد به تاثیر متقابل اتفاقات بر سهام داخل سبد.
اگر سهام موجود در سبد متعلق به شرکتهایی باشد، که کالاها یا خدمات آنها جانشین یکدیگر هستند، ریسک تا حدود زیادی کاهش می یابد. زیرا در صورت بروز هرگونه عامل ریسک زا و کاهش بازده یکی از سهام، تقاضا برای کالاهی جانشین افزایش یافته، بازده اضافی حاصل از آن بازده از دست رفته شرکت اول را جبران می کند.
بر خلاف بازده مجموعه، ریسک الزاما میانگین موزون اجزای تشکیل دهنده مجموعه نیست،بلکه با توجه به ارتباط بین سهام از نظر تاثیرپذیری و ارائه عکس العمل مشابه یا مخالف، در برابر وقایع ایجاد کننده ریسک، می تواند کمتر از این میانگین بوده و حتی حذف شود. لذا محاسبه همسویی و شدت آن سهام، بین دیگر سهام، از اهمیت ویژه ای برای تعیین ریسک برخوردار است
مقایسه بازده پرتفوی سهام شرکتهای سرمایه گذاری با شرکتهای تولیدی پذیرفته شده در بورس
در حال حاضر شرکت های سرمایه گذاری بسیاری در جهان به فعالیت اشتغال دارند.از مهمترین دلایل رونق این شرکت ها،ایجاد پرتفوی گسترده سهام ودر نتیجه متنوع کردن سرمایه گذاری ها وکاهش خطر آن می باشد.در شرکت های سرمایه گذاری تصمیمات تخصصی تر وبهینه تری اتخاذ می گردد،تا آثار نوسانات شدید قیمت های سهام را کاهش دهد.این شرکت ها موجب می شوند که ضربه پذیری بازار تا حدودی تقلیل یابد.همچنین گسترش شرکت های سرمایه گذاری وسرمایه گذاری غیر مستقیم سرمایه گذاران می تواند ازحرکت های احساسی والتهابی آن ها وایجاد جو بحران های جدی در محیط های اقتصادی جلوگیری به عمل آورد.
دانلود فایل


تحقیق پرتفوی چیست و چه مزایایی دارد؟

پرتفوی چیست و چه مزایایی دارد؟, دانلود تحقیق پرتفوی چیست و چه مزایایی دارد؟, تحقیق در مورد پرتفوی چیست و چه مزایایی دارد؟, تحقیق پرتفوی چیست و چه مزایایی دارد؟, تحقیق درباره پرتفوی چیست و چه مزایایی دارد؟, تحقیق راجع به پرتفوی چیست و چه مزایایی دارد؟,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید