تحقیق آزادی خرمشهر

تحقیق آزادی خرمشهر

تحقیق-آزادی-خرمشهر

دانلود تحقیق آزادی خرمشهر،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 9 

بخشی از این تحقیق :
مطالعه تاریخ معاصر ایران و بررسی جنگ‌های متعددی كه بر كشورمان تحمیل شده است نشان می‌دهد، آزادی خرمشهر در سوم خرداد ‪ ۱۳۶۱‬بزرگترین پیروزی نظامی كشورمان در طول یك و نیم قرن گذشته محسوب می‌شود. 
در طول یك و نیم قرن گذشته به علت ضعف حاكمان وقت و استفاده نكردن از توان و قدرت مردم، نیروی نظامی ایران در تمامی جنگ‌هایی كه دشمنان بر ایران تحمیل كردند، شكست خوردند و مجبور به عقب نشینی و بعضا واگذاری بخشی از خاك كشورعزیزمان به بیگانگان شدند. 
آزادسازی خرمشهر، بزرگترین پیروزی ایران در ‪۱۵۰‬سال اخیر است كه باعث شگفتی و حیرت جهانیان شد. 
این پیروزی بزرگ در حالی به دست آمد كه قدرت‌های بزرگ و بسیاری از كشورهای منطقه، به طور همه جانبه از رژیم بعثی عراق پشتیبانی می‌كردند و كمك‌های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی زیادی را در اختیار رژیم عراق گذاشته بودند و حتی از نفوذ خود در سازمان‌های بین‌المللی نیز برای حمایت از این كشور استفاده می‌كردند. 
بنابراین آزادی خرمشهر تنها در مقابل عراق معنا پیدا نمی‌كند بلكه رویارویی با كشوری است كه در سطح گسترده از حمایت قدرت‌های بزرگ برخوردار بود. 
از زمان فتحعلی شاه قاجار ، ایران در اغلب جنگ‌ها با شكست مواجه شده و یا اینكه نتوانسته به پیروزی قابل توجهی دست پیدا كند. 
ایران در دو جنگ بزرگ با همسایه شمالی خود (روسیه تزاری ) شكست خورد. 
روس‌ها كه به سلاح‌های جدید مجهز بودند با عبور از آسیای مركزی و قفقاز نیروهای پراكنده ایران را به آسانی شكست دادند و عهدنامه‌های گلستان در سال ‪۱۸۱۳ ) ۱۱۹۲‬میلادی ) و تركمن چای ‪ ۱۸۲۸ ) ۱۲۰۹‬میلادی ) را بر فتحعلی شاه تحمیل كردند، بریتانیا نیز درهمین دوره با استفاده از ضعف ایران بخش‌هایی از جنوب كشور را از حاكمیت ایران جدا ساخت. ایران نیز پس از این جنگ‌ها ناچار شد امتیازات اقتصادی زیادی به روسیه و بریتانیا واگذار كند كه این امتیازات نفوذ این دو كشور استعمارگر را بیشتر كرده و ایران را ضعیف تر ساخت. 
دانلود فایل


تحقیق آزادی خرمشهر

آزادی خرمشهر, دانلود تحقیق آزادی خرمشهر, تحقیق در مورد آزادی خرمشهر, تحقیق آزادی خرمشهر, تحقیق درباره آزادی خرمشهر, تحقیق راجع به آزادی خرمشهر, تحقیق آماده آزادی خرمشهر, تحقیق در مورد آزادی خرمشهر, پاورپوینت آزادی خرمشهر, ورد , word , تحقیق با موضوع ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید