تحقیق نوکیا شرکتی چند ملیتی در حوزه ارتباطات

تحقیق نوکیا شرکتی چند ملیتی در حوزه ارتباطات

تحقیق-نوکیا-شرکتی-چند-ملیتی-در-حوزه-ارتباطات

دانلود تحقیق نوکیا شرکتی چند ملیتی در حوزه ارتباطات،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 9 

بخشی از این تحقیق :
نوکیا یک شرکت چند ملیتی در حوزه ارتباطات می‌باشد که برروی نقاط کلیدی مخابرات سیمی و بیسیم تمرکز کرده‌است. هم اکنون نوکیا بزرگ‌ترین سازنده تلفن همراه در جهان است که در حدود ۳۸٪ از بازار موبایل را در نیمه دوم سال ۲۰۰۷ در اختیار دارد. همچنین این شرکت لوازم و تجهیزات مورد نیاز تلفن ثابت، ISDN، دسترسی به پهن‌باند، VoIP و WLAN را نیز تولید می‌کند.
ساختمان اصلی نوکیا در شهر اسپو یک شهر در نزدیکی هلسینکی، پایتخت فنلاند، قرار دارد. مراکز تحقیقات نوکیا در سراسر جهان از قبیل پکن، بوداپست، بوخوم، پالو آلتو، کالیفرنیا و کمبریج، ماساچوست قرار دارند. کارخانه‌های بزرگ نوکیا در سالو، فنلاند؛ پکن، چین؛ دونگ‌گوآن، چین؛ چنای، هند؛ کوماروم، مجارستان و منطقه روهر در آلمان قرار دارند.
تاریخچه
قبل از حوزه مخابرات
چیزی که هم اکنون ما به عنوان نوکیا می‌شناسیم، در سال ۱۸۶۵ به عنوان یک شرکت تبدیل چوپ به ورقه‌های کاغذ توسط Knut Fredrik Idestam در حاشیه Tammerkoski در شهرستان Tampere در جنوب غربی فنلاند تأسیس شد. بعدها شرکت به اطراف رود Nokianvirta در نوکیا(شهر) که منبع بهتری برای تولید نیروی هیدرولیک بود، تغییر مکان داد. این همان نامی است که این شرکت هم اکنون از آن استفاده می‌کند. شرکت نوکیا که در سال ۱۸۶۷ ساخته شد به چند بخش از جمله تولید محصولات کاغذی، دوچرخه و تایر اتومبیل، کفش، رایانه‌های شخصی، کابل‌های ارتباطی، تلویزیون، لوازم برقی، باطری، آلمینیوم و .. تقسیم شد.
حوزه مخابرات
زمینه ورود به نوکیا فعلی با تشکیل بخش الکترونیک در قسمت کابل‌ها در سال ۱۹۶۰ ایجاد شد. در سال ۱۹۶۷ این بخش به قسمت جداگانه تبدیل شد و شروع به تولید لوازم مخابرات کرد.
در سال ۱۹۷۰، نوکیا با ساختن Nokia DX۲۰۰ که یک سوئیچ دیجیتال تلفن بود، بیشتر در زمینه مخابرات درگیر شد.
در سال ۱۹۸۰ نوکیا یک سری از کامپیوترهای شخصی که میکرومیککو نام داشت، تولید کرد. گرچه قسمت رایانه‌های شخصی به شرکت ICL فروخته شد که این شرکت بعد‌ها یک قسمتی از فوجیتسو شد.
عصر ارتباط از راه دور
آنچه که امروزه نوکیا تاسیس کرده‌است در سال ۱۸۶۵ به عنوان یک کارخانهٔ تولید کنندهٔ مغز چوب توسط Fredrik Idestam روی بانک‌های tammerkoski بنیان نماده شدوسپس در شهر tampere در جنوب غربی فنلاند رشد یافت.کمپانی ای در شهرک نوکیا کنار رود nokianvirta که بهترین منبع تولید نیروی آبی است بازسازی شد.نامی را که امروزه به کار می‌رود از این رودخانه گرفته‌است.واژهٔ نوکیا از رود جاری در مر کز شهر نشات می‌گیرد .خود رود از کلمهٔ قدیمی فنلاندی به معنی جانورخزدار تیره رنگ ،که در ان محل ،نوکیا سمور و بعد‌ها سمور تاج نامیده شد. فعالیت‌های کارخانهٔ فنلاندی در زمینهٔ لاستیک در اوایل قرن بیستم تاسیس شد و با به کار گیری نووکیا و شاخه اش شروع به کار کرد. شرکت نوکیا در سال ۱۹۶۷ افتتاح شد.کمپانی جدید بخش‌های مختلفی داشت در یک زمان به تولیدات لاستیک دوچرخه و ماشین و کفش و کامپیوترهای شخصی و کابل‌های مخابراتی وتلویزیون،ماشین‌های تولید برق،خازن‌ها ،آلومینیم و غیره داشت
دانلود فایل


تحقیق نوکیا شرکتی چند ملیتی در حوزه ارتباطات

نوکیا شرکتی چند ملیتی در حوزه ارتباطات, دانلود تحقیق نوکیا شرکتی چند ملیتی در حوزه ارتباطات, تحقیق در مورد نوکیا شرکتی چند ملیتی در حوزه ارتباطات, تحقیق نوکیا شرکتی چند ملیتی در حوزه ارتباطات, تحقیق درباره نوکیا شرکتی چند ملیتی در حوزه ارتباطات, تحقی,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید