تحقیق زندگینامه ژان پیاژه

تحقیق زندگینامه ژان پیاژه

تحقیق-زندگینامه-ژان-پیاژه

دانلود تحقیق زندگینامه ژان پیاژه،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 13 

بخشی از این تحقیق :
ژان پیاژه در تاریخ 19 آگوست در «نوچاتل»سوئیس متولد شد ،او دکترای زیست شناسی را از دانشگاه دولتی در سال 1918 وقتی که رمان های هوشی خود را منتشر کرد کسب کرد.پیاژه اولین مقامش را درسال 1925در «نوچاتل» کسب کرد در سال 1955 رهبر موسسه ای در مرکز بین اللملی پنتیک شد. در سال 1929 به عنوان مدیر دفتر بین المللی آموزش برگزیده شد،او اولین مدرک افتخاری اش را از دانشگاه «هاوارد» در سال 1926 کسب کرد و به دنبال آن بیش از 40 نشان که شامل جایزه «Erasmas»«ارسموس» بود را در سال 1927 بدست آورد،پیاژه کار کردن را بعد از بازنشتگی اش را در سال 1971 با 11 کتاب درباره ی شناخت ساختارگرایانه اش ادامه داد او در 16 سپتامبر 1985 در جنوا وفات یافت         
 تربیت از دیدگاه ژان پیاژه
برای بیشتر مردم آموزش و پرورش به معنی تلاش برای هدایت کودکان در شبیه سازی نمونه واقعی بزرگسالان از جامعه اشان  می باشد در حالی که تربیت برای پیاژه عبارت است از "پرورش دادن افراد خلاق، حتی اگر تعداد آنها زیاد نباشد،حتی اگر آفرینش ها یکی نسبت به دیگری محدود باشد."
آموزش و پرورش در قلمرو نظری ژان پیاژه                                                     :
آموزش و پرورش در نظام پیاژه هم علم است و هم هنر. یک مربی با داشتن هنر و متکی بر آن نمی تواند کار خود را به ثمر برساند بلکه باید دارای علم برای حرکت در آموزش و پرورش را هم داشته باشد . او معتقد است معلم در جامعه ی امروزی به سطح مطلوب نرسیده است و فقط به انتقال سازی دانش می پردازد. معلم باید دارای صفات فنی و آفرینندگی باشد.پیاژه از اینکه معلمان به جنبه ی عملی کار خود توجه ندارند،ناخشنود است و می گوید"باور کردنی نیست که در زمینه های که آزمایشگری تا بدین حد آسان است،متخصص آموزش و پرورش،آزمایش های پیگیر و نظام دار ترتیب ندهد و به فیصله دادن سوال ها بر اساس عقاید و اضهار نظرها خود را قانع کند."ژان پیاژه همچنین آموزش و پرورش را به عنوان یک ارتباط دو سویه تعریف می کند.در یک طرف رشد فردی و در طرف دیگر اجتماع.
 1.روانشناسی ژنتیک و آموزش:
ارتباط اجتناب ناپذیر بین تحول روانی ومحتوای آموزش در این بحث می گنجد،در نظام پیاژه ساخت های شناختی کودک و نوجوان از سطح پدیدآئی آنها مورد بررسی قرار گرفته و در نتیجه مراحل تحول به منزله ی مرجع هایی برای تعیین محتوای آموزشی هستند.بنابراین متناسب کردن آموزش با تحول روان شناختی کودک ضرورت دارد و برای موفقیت در این امر باید برنامه ها وروش ها را از نو سازماندهی کرد و شرط این کار آماده سازی معلمان است.
دانلود فایل


تحقیق زندگینامه ژان پیاژه

زندگینامه ژان پیاژه, دانلود تحقیق زندگینامه ژان پیاژه, تحقیق در مورد زندگینامه ژان پیاژه, تحقیق زندگینامه ژان پیاژه, تحقیق درباره زندگینامه ژان پیاژه, تحقیق راجع به زندگینامه ژان پیاژه, تحقیق آماده زندگینامه ژان پیاژه, تحقیق در مورد زندگینامه ژان پیا,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید