تحقیق ضمیر ادبی

تحقیق ضمیر ادبی

تحقیق-ضمیر-ادبی

دانلود تحقیق ضمیر ادبی،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 21

بخشی از این تحقیق :
می توان به جای آوردن اسم، واژه ای آورد که جانشین اسم شود. مثلاً به جای 
مرد رفت. 
می توان گفت:
او رفت.
و به جای 
شیشه شکست.
می توان گفت:
این شکست.
در این جمله ها «او» و «این» به جای اسم نشسته اند و جانشین اسم شده اند. واژه ای که جانشین اسم می شود و با آوردن آن، دیگر خود اسم را نمی آوریم ضمیر نامیده می شود. ضمیر مقوله دیگری از انواع کلمه است. 
صفت 
می توان وابسته ای برای اسم آورد و با آن خصوصیتی به اسم نسبت داد؛ مثلاً چنین گفت: 
مرد دانا رفت.
شیشه نازک شکست.
«دانا» خصوصیتی به مفهوم «مرد» می افزاید. همچنان که «نازک» خصوصیتی را درباره «شیشه» بیان  می کند. «دانا» و «نازک» مقوله  دیگری از انواع کلمه است. این واژه ها را صفت می نامیم. صفت کلمه ایست وابسته به اسم که خصوصیتی به اسم نسبت می دهد و مفهوم آن را مقیّد می کند. 
قید
درجمله ی
مرد دانا رفت.
می توان گفت:
مردِ دانا سریعاً رفت. 
«سریعاً» وابسته به فعل است و نشان می دهد که «عمل رفتن» چگونه اتفاق افتاده است. «سریعاً» در این جا مقوله دیگری از کلمه است که آن را قید می نامیم. قید واژه ای است که خصوصیتی به مفهوم فعل می افزاید یا به عبارت دیگر معنی آن را محدود و مقید می سازد. بعضی از اسم ها، صفتها، فعل ها و ضمیرها نیز در جمله به صورت قید به کار می روند؛ همچنین واژه ای که به صفت یا مسند یا یک قید دیگر یا مصدر و یا به مفهوم جمله وابسته باشد و آنها را مقید کند نیز قید نامیده می شود: 
«شیشه بسیار نازک شکست.» (در این جمله «بسیار» قید برای صفت آمده)
«شیشه بسیار نازک است.» (در این جمله «بسیار» قید برای مسند آمده) 
«مرد دانا بسیار تند رفت.» (در این جمله «بسیار» قید برای قید آمده)
«تند برخاستن و رفتن علی مرا به تعجب انداخت.» (در این جمله «تند» قید برای مصدر آمده)
حرف، شبه جمله
علاوه بر مقوله های اسم، فعل، ضمیر، صفت و قید، دو مقوله دیگر نیز در زبان دیده می شود: 
الف) در جمله ی
مرد با کودک رفت.
«با» ، «کودک» را به «مرد» ارتباط می دهد و آن دو را همراه می کند، «با» از مقوله ای است که آن را حرف می نامیم. حرفها وظایف گوناگونی در جمله به عهده می گیرند.
دانلود فایل


تحقیق ضمیر ادبی

ضمیر ادبی, دانلود تحقیق ضمیر ادبی, تحقیق در مورد ضمیر ادبی, تحقیق ضمیر ادبی, تحقیق درباره ضمیر ادبی, تحقیق راجع به ضمیر ادبی, تحقیق آماده ضمیر ادبی, تحقیق در مورد ضمیر ادبی, پاورپوینت ضمیر ادبی, ورد , word , تحقیق با موضوع ضمیر ادبی, pdf

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید