تحقیق با Thin Clientها آشنا شوید

تحقیق با Thin Clientها آشنا شوید

تحقیق-با-thin-clientها-آشنا-شوید

دانلود تحقیق با Thin Clientها آشنا شوید،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 10 

بخشی از این تحقیق :
همچنان كه فناوری اطلا‌عات، توسعه بیشتری می‌یابد، شبكه‌ها نیز به عنوان یكی از پیامدهای این توسعه اهمیت بیشتری می‌یابند. اما شبكه‌ها فقط منحصر به انواع متداول LANها یا WANها نمی‌گردند و شبكه‌سازی روش‌های دیگری نیز دارد. در این زمینه تجهیزاتی مانند Thin Clientها، Net PCها و یا Network computerها مطرح می‌گردند كه هر یك ویژگی‌های خاص خود را دارند.
اشاره : 
همچنان كه فناوری اطلا‌عات، توسعه بیشتری می‌یابد، شبكه‌ها نیز به عنوان یكی از پیامدهای این توسعه اهمیت بیشتری می‌یابند. اما شبكه‌ها فقط منحصر به انواع متداول LANها یا WANها نمی‌گردند و شبكه‌سازی روش‌های دیگری نیز دارد. در این زمینه تجهیزاتی مانند Thin Clientها، Net PCها و یا Network computerها مطرح می‌گردند كه هر یك ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی فناوری مرتبط با Thin Clientها بپردازیم. 
آشنایی 
شبكه مبتنی بر Thin Client، شبكه‌ای مبتنی بر سرور است كه تقریباً كلیه پردازش ها در آن توسط این سرور صورت می‌پذیرد. كلیه برنامه‌های كاربردی روی سرور اجرا شده و توسط Clientها قابل استفاده هستند. واژه thin در این تكنولوژی، به دلیل حجم پایین پردازشی است كه توسط Clientها صورت می‌پذیرد. در مقابلِ این تكنولوژیFat Clientها مطرح می‌باشند كه كلیه پردازش‌ها را روی Client انجام می‌دهند. به طور كلی ساختار شبكه های مبتنی بر Thin Client از یك سرور با قدرت بالا و تعدادی Client تشكیل شده است كه كارآیی محدودی دارند.Thin Client چیزی جز یک کامپیوتر جمع و جور نیست اما این کامپیوتر برای استفاده به صورت یک پایانه‌ی شبکه‌ای طراحی و تنظیم شده است. شکل بالا نمونه‌ای از یک Thin Client ساخت HP را نشان می‌دهد. برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید. 
یك شبكه مبتنی بر Thin Client چگونه فعالیت می‌كند؟ 
یك شبكه مبتنی بر این تكنولوژی دارای یك یا چند سرور با ویژگی‌های خاص می‌باشد. سیستم‌‌عامل این سرورها می‌تواند هریك از سیستم عامل‌های موجود (با توجه به برنامه‌های كاربردی موردنظر) نظیر یونیكس، لینوكس، (Windows NT Terminal Server Edition (NT TSE ، یا ویندوز باشد. علاوه بر سیستم‌عامل، بر روی هر یك از این سرورها یك نرم افزار كنترلی وجود دارد كه فعالیت‌های Clientها را كنترل می‌نماید. بسیاری از این نرم افزارهای كنترلی به صورت رایگان عرضه می‌شوند و معمولا‌ً توسط شركت‌های نرم‌افزاری، تولید می‌گردند. 
كاربردها 
این شبكه‌ها در بسیاری از سازمان‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما بزرگترین مشتریان این شبكه‌ها، بانك‌ها، آژانس‌های هوایی و سازمان‌هایی هستند كه دارای شعبات متعدد می‌باشند. امروزه از این تجهیزات برای تجهیز مدارس نیز استفاده می‌شود. با توجه به این نكته كه سیستم‌های Thin Client دارای هارددیسك نمی‌باشند و امكان download كردن نرم‌افزار نیز روی آن‌ها وجود ندارد، هیچ نوع ویروسی نمی تواند سیستم را مورد حمله قرار دهد. به این ترتیب امنیت این نوع سیستم ها تضمین شده می‌باشد. ارتقاء و نگهداری Thin Clientها بسیار ساده و مقرون به صرفه است. زیرا برای ارتقاء شبكه لازم است فقط سرور مربوطه را upgrade نمود. 
دانلود فایل


تحقیق با Thin Clientها آشنا شوید

با Thin Clientها آشنا شوید, دانلود تحقیق با Thin Clientها آشنا شوید, تحقیق در مورد با Thin Clientها آشنا شوید, تحقیق با Thin Clientها آشنا شوید, تحقیق درباره با Thin Clientها آشنا شوید, تحقیق راجع به با Thin Clientها آشنا شوید, تحقیق آماده با Thin Cl,,,

کامپیوتر و IT

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید