پروپوزال رشته ادبیات فارسی با موضوع دین در دیوان اشعار استاد شهریار

پروپوزال رشته ادبیات فارسی با موضوع دین در دیوان اشعار استاد شهریار

پروپوزال-رشته-ادبیات-فارسی-با-موضوع-دین-در-دیوان-اشعار-استاد-شهریار

دانلود پروپوزال رشته ادبیات فارسی با موضوع دین در دیوان اشعار استاد شهریار
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 23

این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدۀ رشته ادبیات فارسی میباشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )

این پروپوزال شامل :
عنوان اصلی پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد راهنما و مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی و فرعی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و ...

در ادامه به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم :
طرح مسأله 
دین یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال پویاترین نهادهای جامعه است. از نقطه‌نظر جامعه‌شناسی، دین یک واقعیت تاریخی ـ اجتماعی و نهادی اولیه است (نویدنیا و عابدینی، 1390). 
در سرتاسر تاریخ و در کهن¬ترین فرهنگ¬های بشری، دین به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین و فراگیرترین ویژگی زندگی انسانی، همواره به اشکال گوناگون وجود داشته و مورد توجه قرار گرفته است. 
دین اصل وحدت‌بخش بوده و به انسان اجازه می¬دهد تا بر تمایلات خودخواهانه‌ی خود فائق آمده و به هم‌نوعان خود عشق ورزد. دین سنگ بنای سامان اجتماعی و منبعی برای ارزش‌های اجتماعی است و بر گزینش‌های فردی و بسیاری از زمینه‌های زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد و به‌عنوان تجلّی روح جمعی و عامل همبستگی و یکپارچگی جامعه محسوب می¬شود (حیدری و همکاران، 1390). 
«جامعه‌شناسی دین از جهت روش‌شناختی، شاخه‌ای از جامعه‌شناسی است و از جهت موضوع، شاخه‌ای از دین‌شناسی به‌شمار می‌رود» (عباسی، 1381: 22). 
در جامعه‌شناسی دین، با رویکردی جامعه‌شناسانه به تحلیل دین پرداخته می‌شود. به واقع جامعه‌شناسی دین علمی است که درخصوص نقش دین در اجتماع و همچنین تأثیر آن بر حالت شخص با ایمان تمرکز می‌کند (اسکات و هال، 1382: 14). 
البته باید توجه داشت که جامعه‌شناسی دین نگاهش صرفاً معطوف به تأثیر دین در اجتماع نیست، بلکه تأثیر متقابل اجتماع در دین را نیز بررسی می‌نماید (حیدری و همکاران، 1390). 
آثار ادبی نیز تحت تأثیر شرایط اجتماعی موجود خلق می‌شود و رابطه¬ی تنگاتنگی بین ادبیات و جامعه وجود دارد، و به‌همین علت است که، گاه شعر ديني بر مردم و رفتار اجتماعي¬شان اثر گذاشته، و گاه مردم  بر شعر ديني، كه حاصل آن پديد آمدن انواع شعر با سبک‌های گوناگون است. 
شعر از نظر معنی و محتوا به چهار دسته‌ی حماسی، غنایی، تعلیمی و وصفی تقسیم می‌شود. در طول تاریخ، در هریک از این شکل‌ها و قالب‌ها و محتواها، شعرهایی با مضامین دینی سروده شده است؛ مثل شعر مذهبی، مرثیه، مدیحه، شعر پایداری، شعر اخلاقی. 

توضیحات مربوط به این پروپوزال :
- این پروپوزال کاملا استاندارد میباشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است.
- مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
- مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
دانلود فایل


پروپوزال رشته ادبیات فارسی با موضوع دین در دیوان اشعار استاد شهریار

پروپوزال رشته ادبیات فارسی, دانلود پروپوزال رشته ادبیات فارسی, روش تحقیق , کارشناسی ارشد , پروپوزال آماده رشته ادبیات فارسی, نمونه پروپوزال ادبیات فارسی, پروپوزال آماده ادبیات فارسی, پروپوزال روش تحقیق ادبیات فارسی, پروپوزال ادبیات فارسی, پروپوزال پر,,,

پروپوزال

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید