پروپوزال رشته روانشناسی با موضوع بررسی علل خودکشی

پروپوزال رشته روانشناسی با موضوع بررسی علل خودکشی

پروپوزال-رشته-روانشناسی-با-موضوع-بررسی-علل-خودکشی

دانلود پروپوزال رشته روانشناسی با موضوع بررسی علل خودکشی
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 18 

این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدۀ رشته روانشناسی میباشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )

این پروپوزال شامل :
عنوان اصلی پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد راهنما و مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی و فرعی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و ...

در ادامه به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم :
بیان مساله:
خودکشی ، اقدامی آگاهانه در آزار به خود است که به مرگ منتهی می شود (آموز و اپل بی ، 2001). براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی(سازمان بهداشت جهانی ، 2003)، اقدام به خودکشی عبارت است از عملی که در آن شخص عمدی و بدون مداخله دیگران رفتاری غیر عادی مثل خود آسیب زنی یا خوردن یک ماده به میزان بیشتر از مقدار تجویز شده برای درمان را انجام می دهد و هدف وی تحقق تغییرات مورد انتظار خود است.
در زبان انگلیسی برای نخستین بار در سال 1642 میلادی، واژه خودکشی بر پایه کلمات لاتین SUI و CADER به ترتیب به معنای خود و کشتن ابداع گردید (مینویز ، 2009). مطابق با نظریه ادوین اشنایدمن خودکشی با نیازهای برآورد نشده یا ناکام، احساس درماندگی و ناامیدی، تعارض های دوگانه بین ماندن و تحمل استرس غیرقابل تحمل و نیاز به فرار رابطه دارد (کاپلان و سادوک ، 2009). 
براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (سازمان بهداشت جهانی، 2003) خودکشی را سیزدهمین علت مرگ در جهان و سومین علت منجر به مرگ در گروه سنی 15 تا 34 سال گزارش کرده است. خودکشی یکی از ده علت اصلی مرگ در بیشتر کشورهای دنیا (باررو ، 2008) و هشتمین علت اصلی مرگ در ایالات متحده آمریکا است که سالانه باعث مرگ سی هزار نفر می شود (من ، 2002). 
شیوع خودکشی در کشورهای مانند سوییس، آلمان و ژاپن، اتریش و اروپای شرقی که کمربند خودکشی نامیده می شود، حدود 25 در 100 هزار نفر گزارش شده است. خودکشی در سوئد، 45 در صد هزار نفر و در مجارستان 58 در صد هزار نفر است (بختیاری، 1390). و میانگین سالانه خودکشی در ایران 4/26 زن در هر 100000 زن و 10 مرد در هر 100000 مردمی باشد (قلی پور، 1390). خودکشی در ایران از اکثر کشورهای غربی پایین تر است ولی از سایر کشورهای خاورمیانه بالاتر است (عیسایی و ماهی، 1390). استان ایلام با 94/28 در هر صد هزار مرگ ناشی از خودکشی، یک منطقه ی پرخطر به شمار می رود. در استان، شیوع خودکشی، روند فزاینده ای دارد. این استان به ویژه در سال های اخیر (سالهای 1375 تا 1382) از میزان بالای خودکشی در زنان، به ویژه در سنین 29-20 سال برخوردار بوده و میزان های خودکشی در این استان برای زنان 4/26، و برای مردان 10 به ازای هر صد هزار نفر گزارش گردیده است(بختیاری، 1390). و برخلاف الگوی جهانی، که در آن مردان سه برابر خودکشی موفق می کنند، زنان بیشتر از مردان بر اثر اقدام به خودکشی فوت می کنند؛ به ویژه آن که آنان از روش خودسوزی بیش از سایر روش ها استفاده می کنند (اینویو و همکاران، 2007).

توضیحات مربوط به این پروپوزال :
- این پروپوزال کاملا استاندارد میباشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است.
- مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
- مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
دانلود فایل


پروپوزال رشته روانشناسی با موضوع بررسی علل خودکشی

پروپوزال رشته روانشناسی , دانلود پروپوزال رشته روانشناسی , روش تحقیق , کارشناسی ارشد , پروپوزال آماده رشته روانشناسی , نمونه پروپوزال روانشناسی , پروپوزال آماده روانشناسی , پروپوزال روش تحقیق روانشناسی , پروپوزال روانشناسی , پروپوزال پر شده , پروپوزا,,,

پروپوزال

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید