پروپوزال رشته کاردرمانی با موضوع مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان

پروپوزال رشته کاردرمانی با موضوع مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان

پروپوزال-رشته-کاردرمانی-با-موضوع-مداخلات-ردیابی-بینایی-بر-عملکرد-توجه-پایدار-کودکان

دانلود پروپوزال رشته کاردرمانی با موضوع مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 27 

این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدۀ رشته کاردرمانی میباشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )

این پروپوزال شامل :
عنوان اصلی پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد راهنما و مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی و فرعی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و ...

در ادامه به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم :
بیان مسئله
ويليام جيمز  در سال 1890 توجه را اينگونه توضيح داد كه : توجه عبارتست از تمركز ذهن به يك شي¬ء از ميان اشياء به صورت رشته اي از انديشه هاي همبود به شكلي روشن و زنده که اساس آن، متمركز شدن و قرار دادن شي¬ء مورد نظر در کانون توجه ، تمرکز  و آگاهي  است. دونالد برادبنت نيز در كتاب ادراك و ارتباط، توجه را نتيجه وجود يك سيستم پردازش اطلاعات با ظرفيت محدود دانست. توجه مهارتي بسيار پيچيده است و در حقيقت در برگيرنده مهارت هاي متعددي است كه هر يك در طي زمان و در طول رسش سامانه هاي عصبي و همگام با تجربه و دريافت محرك از محيط بروز پيدا مي¬كنند. مشکلات توجهی طیف وسیعی از اختلالات روانپزشکی کودکان را بوجود می¬آورند که می¬توان به اختلالاتی نظیر اختلال بیش فعالی-کم توجهی، اختلالات تکاملی - رشدی  و اختلالات یادگیری  اشاره نمود.
طبق تعریف راهنمای تشخیص بیماریهای روانی DSM-IV-TR  اختلال نقص توجه- بیش فعالی عبارت است از یک وضعیت عصبی - رشدی که براساس وجود الگوی پایدار نقص توجهی (به ویژه توجه پایدار ) و یا تکانشگری  و بیش فعالی  به عنوان ویژگی¬های بسیار تکرار پذیر و شدیدتر از میزان قابل مشاهده در همتاهای رشدی آنها مشخص می¬گردد و علائم آن با سطح رشدی تکاملی فرد تناسب و همخوانی ندارد. اختلال نقص توجه-بيش فعالي الگوي پايدار عدم توجه و يا بيش فعالي و رفتارهاي تکانشي است که شديدتر و شايع تر از آنست که معمولاً در کودکان با سطح رشد مشابه ديده مي¬شود. هرچند بسياري از موارد سالها پس از بروز نشانه ها تشخيص داده مي¬شوند اما براي مطرح نمودن اين تشخيص بايد برخي از نشانه ها قبل از سن 7 سالگي ظاهر شوند. در ايالات متحده ميزان بروز اختلال 2 تا20% گزارش شده است، با اين حال رقم 3 تا 7 درصد رقم اطمينان بخش تري است. اختلال موجب بروز آسیب در عملکردهای هنجار نظیر موفقیتهای تحصیلی، رفتار در مدرسه، تعامل با والدین و خواهر و برادر و ارتباط با همسالان می¬شود. در سبب شناسي اين اختلال علل ژنتيکي، عوامل مربوط به رشد، آسيب¬هاي مغزي، عوامل عصب شيميايي، عوامل عصبي فيزيولوژيک و نيز عوامل رواني-اجتماعي مطرح مي¬باشند. علائم باليني اين اختلال بطور عمده شامل نقص توجه و بيش فعالي به همراه تکانشگري است. اين کودکان در خانه حاضر نيستند حتي براي چند لحظه خاموش بمانند و اغلب انفجاري و تحريک پذيرند. محرکهای بي اهميت مي¬توانند به راحتي توجه کودک را مختل سازند. از خصوصياتي که بيش از همه ذکر مي¬گردد، شامل بيش فعالي، اختلال ادراک حرکتي، بي ثباتي هيجاني، نقص هماهنگي کلي، نقص توجه (ميدان توجه کوتاه، حواس پرتي، درجاماندگي، ناتواني در اتمام تکاليف و تمرکز ضعيف)، تکانشگري (اقدام قبل از انديشيدن، تغييرات ناگهاني فعاليت و از جا پريدن در کلاس)، اختلال حافظه و تفکر، ناتواني¬هاي اختصاصي يادگيري، نقايص گفتاري و شنيداري، علائم مبهم عصبي و بي نظمي هاي نوار مغزي ميباشند.

توضیحات مربوط به این پروپوزال :
- این پروپوزال کاملا استاندارد میباشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است.
- مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
- مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
دانلود فایل


پروپوزال رشته کاردرمانی با موضوع مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان

پروپوزال رشته کاردرمانی, دانلود پروپوزال رشته کاردرمانی, روش تحقیق , کارشناسی ارشد , پروپوزال آماده رشته کاردرمانی, نمونه پروپوزال کاردرمانی, پروپوزال آماده کاردرمانی, پروپوزال روش تحقیق کاردرمانی, پروپوزال کاردرمانی, پروپوزال پر شده , پروپوزال تکمیل,,,

پروپوزال

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید