پروپوزال رشته علوم ارتباطات اجتماعی با موضوع میزان سواد رسانه ای دبیران

پروپوزال رشته علوم ارتباطات اجتماعی با موضوع میزان سواد رسانه ای دبیران

پروپوزال-رشته-علوم-ارتباطات-اجتماعی-با-موضوع-میزان-سواد-رسانه-ای-دبیران

دانلود پروپوزال رشته علوم ارتباطات اجتماعی با موضوع میزان سواد رسانه ای دبیران
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 46

این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدۀ رشته علوم ارتباطات اجتماعی میباشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )

این پروپوزال شامل :
عنوان اصلی پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد راهنما و مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی و فرعی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و ...

در ادامه به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم :
بيان مسأله:
محققان و پژوهشگران عرصه ارتباطات سواد رسانه اي را شامل « تحقيق ، تحليل ، اموزش و اگاهي از تاثيرات رسانه ها نظير راديو ،تلويزيون،فيلم،روزنامه ،مجله ، کتاب و اينترنت بر روي افراد و جوامع بشري مي دانند»  (کمالي پور ،1385،آن لاين ) بر اساس اين تعريف سواد رسانه اي به دنبال آن  است تا در فرد توانايي لازم  براي استفاده از رسانه ها  را  اموزش دهد  به طوري که فرد بتواند ضمن درک و تحليل و ارزيابي پيام هاي رسانه هاي مختلف ، پيام ها و برنامه هاي  مثبت ، مفيد و سازنده را از پيامهاي منفي و بي محتوا تشخيص دهد. يعني فرد اگاهانه در برابر رسانه ها قرار گيرد و توانايي دسترسي به پيام هاي مورد نظر خود از ميان انبوه پيام  ،تجزيه وتحليل انتفادي ،ارزيابي و ارسال پيام ها در انواع مختلف را پيدا کند . 
 تاريخچه پيدايش اين تفکر که بر پايه يک نياز  مبرم آموزشي بنا نهاده شده به  سال 1960 ميلادي  و به دنبال عمومي شدن تلويزيون ، راديو  و فيلمهاي هاليوودي بر مي گردد . دراين ميان تلويزيون گوي سبقت را از رسانه هاي ديگر ربود به طوري که اکثر مردم ترجيح دادند که تماشا کنند تا اينکه مطالعه کنند.يکي از عواقب اين تحول اجتماعي و آموزشي کمتر شدن تمايل دانش آموزان به مطالعه و کتاب بود که  محققان رکود تمرکز فکري دانش اموزان در کلاس درس را به عنوان عارضه اين تحول اجتماعي بيان مي کنند.
اهميت موضوع زماني دو چندان شد که پژوهش ها در امريکا نشان داد که يک کودک به طور ميانگين روزانه شش ساعت از وقت خود را پاي تلويزيون مي گذراند.بنابراين با توجه به اثرات سوئي که استفاده بي رويه  از رسانه ها به ويژه تلويزيون ،اينترنت و ماهواره مي تواند بر روي افراد به ويژه کودکان  برجاي بگذارد لزوم کنترل و نحوه استفاده از رسانه ها در وهله اول مورد توجه محققان قرار گرفت.در اين اثنا محققان اعلام کردند که افراد به خصوص کودکان در استفاده کردن از رسانه ها بايد حساب شده و در مواجهه با پيام هاي بيشمار خود را واکسينه کنند يعني نسبت به رژيم مصرف رسانه اي خود اگاهي يابند و قوه تشخيص و درک پيام هاي رسانه ها را تقويت نمايند. بنابراين موضوع سواد رسانه اي به عنوان يکي از دغدغه هاي علم ارتباطات مورد توجه دانشمندان اين رشته قرار گرفت.

توضیحات مربوط به این پروپوزال :
- این پروپوزال کاملا استاندارد میباشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است.
- مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
- مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
دانلود فایل


پروپوزال رشته علوم ارتباطات اجتماعی با موضوع میزان سواد رسانه ای دبیران

پروپوزال رشته علوم ارتباطات اجتماعی, دانلود پروپوزال رشته علوم ارتباطات اجتماعی, روش تحقیق , کارشناسی ارشد , پروپوزال آماده رشته علوم ارتباطات اجتماعی, نمونه پروپوزال علوم ارتباطات اجتماعی, پروپوزال آماده علوم ارتباطات اجتماعی, پروپوزال روش تحقیق علو,,,

پروپوزال

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید