پروپوزال رشته علوم تربیتی با موضوع نقش پیش دبستانی در تحول شناختی پایۀ اول

پروپوزال رشته علوم تربیتی با موضوع نقش پیش دبستانی در تحول شناختی پایۀ اول

پروپوزال-رشته-علوم-تربیتی-با-موضوع-نقش-پیش-دبستانی-در-تحول-شناختی-پایۀ-اول

دانلود پروپوزال رشته علوم تربیتی با موضوع نقش پیش دبستانی در تحول شناختی پایۀ اول
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 38 

این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدۀ رشته علوم تربیتی میباشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )

این پروپوزال شامل :
عنوان اصلی پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد راهنما و مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی و فرعی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و ...

در ادامه به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم :
بیان مسأله
«تحول شناختی  به تغییرات حاصل در اندیشه و شناخت فرد در طول زندگی¬اش گفته می¬شود (سیف، 1386، ص68)». در فرایند تحول شناختی کودک از جنبۀ ذهنی، توانمندی¬هایی به دست می¬آورد که بر میزان شناخت او از محیط و چگونگی تعامل با آن، اثر گذاشته و به شکل¬گیری ساختارهای ذهنی او می¬انجامد. نظریه¬پردازان تحول شناختی معتقدند که این تحول شناختی محصول تجربه (تعامل با محیط) است (پریرخ و همکاران،1390؛ منصور و دادستان، 1374). در محیط¬¬¬¬¬¬¬¬های آموزشی کودکان با تجاربی مواجه می¬شوند که با هدف بهبود تحول کودکان در ابعاد مختلف شناختی، عاطفی، اجتماعی و جسمانی طراحی و تدوین شده است. به طوری که از نظر برخی صاحبنظران تربیتی، برنامۀ درسی یک مدرسه عبارت است از مجموعه تجاربی برنامه¬ریزی شده که دانش¬آموزان در مدرسه کسب می¬کنند (مهرمحمدی، 1389). این بدان معناست که کودکان در محیط مدرسه تجاربی کسب می¬کنند که این تجارب ابعاد مختلف تحول آنان و به ویژه تحول شناختی را تحت تأثیر قرار می¬دهد.
 بنابراین، به همین دلیل امروزه تربیت کودکان و به طور خاص بحث تربیت دوران اولیۀ کودکی اهمیت زیادی یافته و هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی توسعه¬یافته است. ضرورت و اهمیت آموزش در دوران اولیۀ کودکی به حدی محسوس و شایان توجه است که بازتاب آن در کلیه بحث¬ها و پژوهش¬های علمی و برنامه¬های آموزشی کاملاً هویدا است. شواهد تجربی روز ¬افزون ادعا می¬¬کنند که برنامه¬های آموزش و پرورش دوران اولیۀ کودکی توانمندی¬های کودکان در ابعاد مختلف را تحت¬تأثیر قرار می¬دهند (مولایی تاجکوه، 1382). این پژوهش¬ها، اهمیت آموزش در دوران کودکی را از دو جنبه مد¬¬¬¬¬¬نظر قرار داده اند: یکی حساسیت و سهولت¬پذیری کودکان از محیط¬های آموزشی می¬باشد و دیگری دوام تأثیرات و عمق یادگیری¬های آنها در این دوران است (کول، ترجمۀ مفیدی، 1372). آموزش¬های پیش¬دبستانی دارای نقشی حساس در فراهم کردن زمینه¬های تحول و آماده¬سازی کودکان برای ورود به مدرسه است. ویژگی آموزش در این دوره، محوریت کودک است که با توجه به نیازها و علایق طبیعی کودکان می¬تواند زمینۀ بروز خلاقیت¬ها و تحول مهارت¬های مورد نیاز را در آنان فراهم آورد .

توضیحات مربوط به این پروپوزال :
- این پروپوزال کاملا استاندارد میباشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است.
- مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
- مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
دانلود فایل


پروپوزال رشته علوم تربیتی با موضوع نقش پیش دبستانی در تحول شناختی پایۀ اول

پروپوزال رشته علوم تربیتی, دانلود پروپوزال رشته علوم تربیتی, روش تحقیق , کارشناسی ارشد , پروپوزال آماده رشته علوم تربیتی, نمونه پروپوزال علوم تربیتی, پروپوزال آماده علوم تربیتی, پروپوزال روش تحقیق علوم تربیتی, پروپوزال علوم تربیتی, پروپوزال پر شده , ,,,

پروپوزال

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید