تحقیق در مورد اصول رقابت در بازار جهت فروش و يا جذب منابع

تحقیق در مورد اصول رقابت در بازار جهت فروش و يا جذب منابع

تحقیق-در-مورد-اصول-رقابت-در-بازار-جهت-فروش-و-يا-جذب-منابع

قسمتی از متن:

منابع داخلي و مزيت رقابتي:
منابع و توانايي‌هايي كه مي‌تواند منجر به مزيت رقابتي شود، در هر كار و فعاليتي متفاوت است و حتي مي‌تواند در حول زمان متغير باشد.
بطور كلي منابع و توانايي‌هاي داخلي سازمان به چهار دسته كلي تقسيم مي‌شوند كه عباتند از :
منابع مالي، فيزيكي، انساني و سازماني، در اصل توانائيها و منابع جزء عوامل قوت سازماني شمرده مي‌شوند كه مي‌تواند به مزيت رقابتي تبديل شوند در صورتي كه سه شرط زير تحقق يابد:
1- منابع و توانايي‌ها با ارزش باشند.
اينها اجازه مي‌دهند كه شركت از فرصت‌هايش بهره‌برداري كند و با تهديدها را خنثي كند. براي مثال شركت سوني توانسته است كه توانايي طراحي، ساخت وفروش وسايل الكترونيكي خود را توسعه دهد. اين توانايي براي سهامداران خارجي مثل فروشندگان با ارزش است.
2- منابع و توانايي‌ها منحصربه فرد باشند.
اگر يك سازمان، تنها سازماني باشد كه از يك توانايي برخوردار است در اين صورت آن توانايي منبع مزيت رقابتي براي آن سازمان مي‌باشد، ولي اگر سازمانهاي متعددي يك منبع و يا توانايي مشخص را دارا باشند، در اين صورت آن سازمانها، مشابهت در رقابت دارند و هيچ كدام مزيتي بر ديگري ندارد.

دانلود فایل


تحقیق در مورد اصول رقابت در بازار جهت فروش و يا جذب منابع

مقاله در مورد اصول رقابت در بازار جهت فروش و يا جذب منابع ,تحقيق درباره اصول رقابت در بازار جهت فروش و يا جذب منابع ,پاورپوينت اصول رقابت در بازار جهت فروش و يا جذب منابع ,پروژه اصول رقابت در بازار جهت فروش و يا جذب منابع

اقتصاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید