مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهش تعاریف و دیدگاه های روان نمایشگری( سایکودراما )

مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهش تعاریف و دیدگاه های روان نمایشگری( سایکودراما )

مبانی-نظری-تحقیق-و-سوابق-پژوهش-تعاریف-و-دیدگاه-های-روان-نمایشگری(-سایکودراما-)

دانلود فصل دوم چارچوب نظری تحقیق و سوابق پژوهش تعاریف و دیدگاه های روان نمایشگری( سایکودراما ) در 57 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتی از متن:

تاريخچه ي روان نمايشگري
به طور کلي پيشينه ي نظريه پردازي در مورد اثر درماني نمايش، به يونان باستان و نظرات ارسطو در مورد تأثيرات مثبت روانشناختي تئاتر باز مي‌گردد (ميسيک ، 2004). به طور خاص در تاريخ علم روانشناسي، چهره هايي مانند ايلجين ، فرنسزي  و مورنو،‌ اولين نظريه پردازاني بودند که به تأثير مثبت نمايش در جريان مشاوره و روان درماني، تأکيد کردند، اما در اين ميان، تنها اين مورنو بود که توانست نظرات خود را در قالب يک رويکرد جامع مشاوره و روان درماني مطرح نمايد که بعده ها به يکي از معروف ترين و پرکاربردترين رويکردهاي مشاوره و روان درماني گروهي تبديل شد (کاسن، 2004).
به اعتقاد نظريه پردازان رويکرد روان نمايشگري، ريشه هاي شکل گيري اين رويکرد را بايد در تجربيات خاص دوران کودکي، نوجواني و اوايل جواني مورنو، بنيانگذار اين رويکرد، جستجو کرد (مارينيو، 1994). مورنو در دوران کودکي و نوجواني، درگيري زيادي بامسائل مذهبي داشت و علي رغم شرايط نامناسب اقتصادي حاکم بر خانواده، روحيه ي شاد، خودجوش و خلاقي داشت. مورنو از همان کودکي، علاقه ي بسيار بارزي به بازي هاي مبتني بر ايفاي نقش داشت. او اين بازي ها را به شکل بسيار خلاقانه اي مديريت مي‌کرد و محتواي بازي هاي او نيز بيشتر حول مفاهيم و تصاوير مذهبي بود (هاورث ، 1998).
مورنو در اوايل جواني، پيرو جنبش فلسفي- هنري بيان گرايي  بود. بيان گرايي يک مکتب فلسفي يا هنري خاص نبود و رهبر يا نظريه پرداز مشخصي نداشت. حتي بسياري از طرفداران اين جنبش، يکديگر را نمي‌شناختند. به طور کلي جنبش بيان گرايي که قبل از جنگ جهاني اول، آغاز شده بود و پس از اتمام جنگ، به طور قابل توجهي توسعه يافته بود،  مدعي و خواستار نوگرايي و سنت شکني در شيوه هاي بيان هنري و حتي در شئون مختلف ساختارهاي اجتماعي و فرهنگي بود. مورنو در سال 1920 در مقاله ي فلسفي- مذهبي خود با نام «واژگان پدر » به صراحت گرايش خود را به اين جنبش نشان داد. اولين جرقه هاي مفهوم سازي رسمي‌خودجوشي  ، که امروزه يکي از مفاهيم کليدي روان نمايشگري محسوب ميشود، در قالب نظرات مورنو در همين چارچوب فلسفي، نمايان شد (مارينيو، 1994).




اگر از این مطالب رضایت نداشتید میتوانید در این قسمت جستجوی سایت مطالب مشابه فایل را ببینید.

دانلود فایل


مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهش تعاریف و دیدگاه های روان نمایشگری( سایکودراما )

مبانی نظری و سوابق تحقیق تعاریف روان نمایشگری( سایکودراما ),دانلود مبانی نظری مدل های سایکودراما ,ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ابعاد روان نمایشگری,سوابق پژوهش و مبانی نظری نظریه های روان نمایشگری,دانلود چارچوب نظری روان نمایشگری( سایکودراما ),آریا

مبانی نظری

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید