پروپوزال رشته معماری در مورد طراحی مجتمع تجاری

پروپوزال رشته معماری در مورد طراحی مجتمع تجاری

پروپوزال-رشته-معماری-در-مورد-طراحی-مجتمع-تجاری

پروپوزال رشته معماری در مورد طراحی مجتمع تجاری،
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )
این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدهٔ رشته معماری، می‌ باشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.

فهرست مطالب :
عنوان پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و ...


در ادامه  به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم:
 بازارها با پیشینه ی تاریخی زیاد، از عوامل مهم شکل دهنده ی شالوده ی شهرها هستند و به واسطه ی عملکرد و جایگاهشان در عرصه مدنی، ارتباطی تنگاتنگ با عموم مردم از هر مقام و جایگاه اجتماعی برقرار می نموده اند (اقبالی درخشان، 1394). سابقه پیدایش بازار در سکونت گاه های این مرز و بوم به چند هزاره پیش از میلاد می رسد. در بعضی از شهرهای دوره اشکانی و ساسانی نیز بازار یکی از عناصر مهم شهری بوده است (منتظری، 1392: 6). امروزه مراکز تجاری ساختمان هایی هستند که به منظور نیازهای خریداران و بهبود اقتصاد مشترک میان چند صنف ایجاد می گردد. در این رابطه توجه به مسائل اقتصادی، اجتماعی، مالی، انسانی، فرهنگی و غیره حائز اهمیت می باشد (مرادی، 1393). در واقع می توان مجتمع تجاری را یک فضای عمومی تصور کرد که تمایل دارد کارکردهایی شبیه بازارهای قدیمی داشته باشد (اقبالی درخشان، 1394: 2). مجتمع های تجاری یکی از پدیده های جدیدی هستند که پس از مدرنیسم تقریباً در ایران نیز رایج شده اند به علت جذابیت های ظاهری که این مجتمع ها و فروشگاه ها دارند، مردم جذب آن ها می شوند (اقبالی درخشان، 1394: 3). مراکز خرید را نمی توان قلمرویی منفک از زندگی فرض کرد، بلکه این مراکز همانند همه ی مکان ها و فضاهای موجود در زندگی هر یک به تنهایی می توانند کلیت جامعه را بازنمایی کنند (منتظری، 1392: 3). طراحی و ایجاد یک مرکز تجاری در شهر، به ناچار وابسته به مواردی ازجمله روانشناسی محیطی، تامین نیازهای جانبی از جمله فعالیت های اداری، فراهم آوردن محیطی جذاب برای صرف اوقات فراغت مخاطبان و ...می باشد (امیری سیاوشانی، 1392: 1). مراکز خرید امروزی معمولا چند طبقه بوده و انواع کاربری های تفریحی، فرهنگی و ورزشی در آن ها به چشم می خورد. در مراکز خرید چند طبقه امروزی، حرکت عمودی خریدار در طبقات، از تاثیر گذارترین عوامل طراحی بنا است (Mun, 1983: 5). هر مرکز خرید می تواند شامل: فروشگاه ها، سوپرمارکت، هایپرمارکت، بخش های تفریحی و فرهنگی باشد (امیری سیاوشانی، 1392: 11).


دانلود فایل


پروپوزال رشته معماری در مورد طراحی مجتمع تجاری

پروپوزال رشته معماری در مورد طراحی مجتمع تجاری, دانلود پروپوزال رشته معماری,پروپوزال آماده معماری,دانلود پروپوزال آماده رشته معماری,نمونه پروپوزال آماده برای رشته معماری,پاورپوینت پروپوزال معماری ,پروپوزال معماری رایگان,روش تحقیق پروپوزال پر ش,,,

پروپوزال

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید