فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های تصمیم گیری مجدد

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های تصمیم گیری مجدد

فصل-دوم-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-تعاریف-و-نظریه-های-تصمیم-گیری-مجدد

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های تصمیم گیری مجدد،
در قالب ورد، در 43 صفحه، قابل ویرایش

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)


قسمتی از متن:

مقدمه:
    پایه اصلی راهبرد تصمیم گیری مجدد این است که یک فرد در کودکی خود از سوی والدین، نزدیکان و دیگر افراد یک سری پیام هایی دریافت کرده و در پی آن تصمیماتی گرفته است و به دنبال آن نمایشنامه زندگی خود را می نویسد. در درمان از مراجع خواسته می شود که به صحنه اصلی که مرتبط با شکل فعلی اش است برگردد و مراجع روی احساسات، رفتار، ارتباطاتی که در آن زمان داشته صحبت می کند و توضیح می دهد و درمانگر به او کمک می کند تا او بتواند تصمیمات جدیدی بگیرد. این راهبرد به فرد کمک می کند تا بتواند داستان جدیدی در مورد زندگی اش بنویسد. درمانگر مسئولیت انجام مراحل را به عهده می گیرد (تا حدی شبیه به رهبر گروه)، امّا مسئولیت انتخاب ها بر عهده مراجع است. (آلن،2009)
    باب و مری گلدینگ از این نظریه پیروی می کنند که وقتی شخص در مورد مشکلی گیر کرده است این بدان معنا است که دو بخش از شخصیت او با نیروی یکسان به دو جهت مخالف فشار وارد می آورند. نتیجه تنها این خواهد شد که شخص انرژی زیادی را صرف می کند ولی به هیچ جا نمی رسد، این وضعیت تنگنا نامیده می شود. گلدینگ نظریه اش را با به تصویرکشیدن تنگناها به عنوان چیزی که بین حالات مختلف من اتفاق می افتد، بسط و توسعه داد. در درمان برطرف کردن تنگناها معمولاً با روش گشتالت، معروف به « روش دو صندلی رو به روی هم » انجام می پذیرد. مراجع بخش های متضاد خودش را در صندلی های مختلف تصور می کند، سپس به نوبت خودش هریک از آن بخش ها می شود و گفت وگویی را به منظور حل تضاد انجام می دهد. در طی این روند، احساس های سرکوب شده «کودک» ممکن است اغلب به سطح بیایند. (استوارت و جونز، 1987، ترجمه دادگستر، 1386)
     کاربرد نظریه تحلیل تبادلی به همراه تکنیک های گشتالت با هدف رسیدن به قرار داد مراجع است. این روش خیلی ساده است، ابتدا از مراجعین خواسته می شود تا احساسشان را که تجربه می کنند توضیح دهند و آن ها را به زبان خودشان بیان کنند. بعد از مراجع خواسته می شود که شرایط مشابه آن در کودکی داشته را توضیح دهد. فرض این فرآیند این است که در شرایط پراسترس مردم راه های آشنای دیدن دنیا را تجربه می کنند و الگوهایی را که به موازات تصمیمات گذشته شان است را دوباره عمل می کنند. بعد از اینکه با صحنه نمایش اوّلیه تماس ایجاد شد، تکنیک های گشتالت برای بیان احساسی که در ابتدا حل نشده بودند، مورد استفاده قرار می گیرند. نتیجه این فرآیند درمان و رشد شخصی فرد است. اغلب مراجعین برای درک عینی شرایط اصلی و اینکه چگونه آن ها زندگی شان را به پایان رساندن « نمایشنامه اوّلیه » وفق داده اند، آمده اند. روش تصمیم گیری مجدد برای درمان افرادی که با پیام های والدی منفی زندگی می کنند، مؤثر است. (سرات، 2002)


دانلود فایل


فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های تصمیم گیری مجدد

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های تصمیم گیری مجدد,مهارت تصمیم گیری,مهارت تصمیم گیری در نوجوانان,مراحل تصمیم گیری,قدرت تصمیم گیری چیست؟,تمرین مهارت تصمیم گیری,انواع تصمیم گیری,تصمیم گیری چیست pdf,تحقیق در مورد تصمیم گیری

مبانی نظری

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید