تحقیق بررسي ميزان ارتباط سوالات آزمون پاياني درس جغرافيا پايه اول و دوم راهنمايي با اهداف و محتوي

تحقیق بررسي ميزان ارتباط سوالات آزمون پاياني درس جغرافيا پايه اول و دوم راهنمايي با اهداف و محتوي

تحقیق-بررسي-ميزان-ارتباط-سوالات-آزمون-پاياني-درس-جغرافيا-پايه-اول-و-دوم-راهنمايي-با-اهداف-و-محتوي

بيان مسئله:
كشورهاي پيشرفته همزمان با دگرگوني برنامه ها، مواد آموزشي و روشهاي تدريس، بدنبال تغيير بنيادي نظام امتحاني و سنجش و هماهنگ كردن‌ آن با اهداف آموزشي هستند و بخش بزرگي از وقت و كوشش نظام آموزشي، جهت تدارك ابزار و شيوه‌هاي ارزشيابي معتبر، متناسب با نظريه هاي تعليم و تربيت صرف گرديده است (خلخالي، 1375).
مطالعات متعدد نشان مي دهد كه بيشتر سوالهاي معلم ساخته تنها اختصاص به يادآوري اطلاعات بسيار جزئي و خاص دارد، بنابراين سوالاتي كه معلمان بكار مي‌برند با هدفهاي اصلي تدريس، آنان هماهنگ نيست (هومن، 1371).
از طرفي بايد در نظر داشت كه ارزشيابي آموزشي در كشور ما، فعاليتي است، نسبتاً ناشناخته كه به تازگي وارد نظام آموزشي گرديده است، به همين دليل بسياري از افراد آن را با ارزشيابي معلم، مدير، دانش آموز يا اندازه گيري و سنجش اشتباه مي كنند. در حالي كه هدف ارزشيابي آموزشي نه معلم، نه مدير، نه شاگرد است بلكه هدف اصلي آن تعيين اثرات برنامه آموزش و دگرگونيهايي كه براثر آموزش در شاگردان بوجود آمده است (هومن، 1375).
با توجه به مواردي كه اشاره شد و اهميتي كه آزمونها در فرآيند آموزش دارند اين پژوهش برآن است تا با بررسي ميزان ارتباط سوالات آزمون پاييني با اهداف و محتوي كتب درسي، وضعيت آزمونهاي معلم ساخته را بطور علمي و روشن توصيف نمايد.


فهرست:
صفحه
فصل اول (مقدمه پژوهش)
مقدمه 
بيان مسئله 
اهميت و ضرورت پژوهش 
سوابق پژوهش 
اهداف پژوهش 
سوالهاي پژوهش 
فصل دوم (بررسي پيشينه پژوهش)
تعريف آزمون 
مفهوم امتحان 
انواع امتحان از نظر هدف 
طبقه بندي آزمونهاي پيشرفت تحصيلي 
سوالات استثنايي و اصول نوشتن آنها 
نكات ضروري جهت تهيه و نوشتن سوالات عيني 
مقايسه سوالهاي عيني و استثنايي و مزايا و محدوديتهاي هر كدام 
مراحل انجام امتحان 
تعريف هدفهاي آموزشي 
    - منابع هدفهاي آموزشي 
    - طبقه بندي هدفهاي آموزشي 
تهيه پيش نويس طرح امتحان 
تاريخچه هدفها در آموزش و پرورش رسمي ايران 
تحليل و تعريف جغرافيا 
بررسي چگونگي تكوين دانش جغرافيا در ايران 
كلياتي در آموزش جغرافيا 
روشها و فنون آموزش جغرافيا 
فصل سوم (روش پژوهش)
جامعه آماري 
ابزار پژوهش 
روش گردآوري داده‌ها 
فصل چهارم (نتايج پژوهش) 
فصل پنجم (بحث و تفسير) 
نتيجه گيري 
محدوديتهاي پژوهش 
پيشنهادهاي پژوهشي 
منابع پژوهش 

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمتword  در اختیار شما قرار می‌گیرد

تعداد صفحات : 90
دانلود فایل


تحقیق بررسي ميزان ارتباط سوالات آزمون پاياني درس جغرافيا پايه اول و دوم راهنمايي با اهداف و محتوي

تحقیق علوم تربیتی,سوالات جغرافیا,اهداف و محتوای درس جغرافیا,محتوای درس جغرافیا,جغرافیا,دروس جغرافیا,تحقیق در مورد درس جغرافیا,تدریس جغرافیا,شیوه های تدریس جغرافیا, تحقیق ارتباط سوالات آزمون پاياني درس جغرافيا , بررسی ارتباط سوالات آزمون پاي

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
روانشناسی و علوم تربیتی
روانشناسی و علوم تربیتی
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
روانشناسی و علوم تربیتی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید