دینا فایل / پایان مدیریت شناسایی و رتبه بندی پیشران های یادگیری سیار
پایان مدیریت شناسایی و رتبه بندی پیشران های یادگیری سیار
پایان مدیریت شناسایی و رتبه بندی پیشران های یادگیری سیار
چکیده هدف این مقاله شناسایی و رتبهبندی پیشرانهای یادگیری سیار در دانشگاه سیستان و بلوچستان میباشد. جامعه آماری مورد پژوهش 100 نفر از خبرگان حوزه فناوری اطلاعات شامل اساتید، کارشناسان مجازی و دانشجویان ترم 3 به بالای مجازی دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 94-1395 میباشد. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه ارجحیتبندی محقق ساخته شامل 4 بعد فراگیر یادگیرنده، اجتماعی و تعاملی، ابزار و تکنولوژی و زیرساختها است. روایی پرسشنامه تایید و در اختیار خبرگان قرار گرفت. نرخ ناسازگاری کلیه مقایسات نیز کمتر از0.1 است. روش تحقیق توصیفی و کاربردی است. دادههای گردآوری شده با استفاده از تکنیک AHP و نرم افزار Expeert Choice تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان داد جنبه ابزار و تکنولوژی با وزن0.493 در رتبه نخست، جنبه زیرساختها با