تحقیق الگوهای کاربردی رشد و حیات جانوران و گیاهان در معماری

تحقیق الگوهای کاربردی رشد و حیات جانوران و گیاهان در معماری

تحقیق-الگوهای-کاربردی-رشد-و-حیات-جانوران-و-گیاهان-در-معماری

دانلود تحقیق با موضوع الگوهای کاربردی رشد و حیات جانوران و گیاهان در معماری،
در قالب word و در 63 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
مقدمه
سازه هاي طبيعي
الگوهای معماری و طبیعت
استخوان بندی
حیوانات
کوه ها
کریستال
شاخه
درخت
گل ها
بیونیک
مفهوم واژه بیونیک 
آشنایی با معماری بیونیک
پیشگامان معماری بیونیک
بیونیک در واقع شامل سه بخش است:
آنالیز فرم
آنالیز مکانیزم
بیواکولوژی شهری
مدل سازی واقعی
مزایای معماری بیونیک
طبيعت تركيب زيبايي و فرم سازه اي
نمونه هاي طبيعي
درختان
پوسته تخم پرندگان
صدف هاي دريايي
تركيبات شيميايي
استخوان بدن حيوانات
سازه هاي داراي اسكلت
درس هايي از طبيعت براي طراحان
تقليد از طبيعت
نمونه هایی از معماری بیونیک از گذشته تا حال
استادیوم المپیک مونیخ
برج تورنینگ تورسو (دومین برج بلند قاره اروپا)
گلی از گونه استریلیتزیا رجینا 
استادیوم فوتبال اثر KishoKurokawa
برج شهر عمودی (bionic tower)
 شهرک علوم و فنون (city of arts & sciences)
مکعب آبی سازه ای از جنس حباب
برج کاکتوس
سیتی هال لندن


چكيده تحقیق:
از ابتداي تمدن بشري، دنياي پرجاذبه طبيعي منبعي بسيار غني براي نوآوري و الهام بخشي بزرگ ترين نقاشان، مجسمه سازان، موسيقي دانان، فيلسوفان، شاعران، طراحان و مهندسان بوده است.

دنياي طبيعي پيرامون ما در حال حاضر به سطح بالايي از توسعه در طول ميليون ها سال تكامل تدريجي خود رسيده است و دنياي امروز از دوران تغييرات طولاني عبور كرده تا به سطحي از زيبايي كه ما امروزه آن را مي بينيم ودرك مي كنيم، دست يابد.

فرآيند خلق فرم هاي طبيعي كه ما آن ها را ذاتاً زيبا مي ناميم، سير تحول طولاني داشته است كه در طول ميليون ها سال اتفاق افتاده است. فرم هاي طبيعي در طول قرون متمادي براي رسيدن به راه حل هاي قابل قبول در برابر عوامل خارجي (اقليم، دسترسي به غذا، سرپناه و ...) توسعه يافته اند. تجزيه عوامل و محدوديت هاي عملكردي و سازه اي، بسياري از عوامل فوق الذكر را خلاصه مي سازد. نتيجه استفاده از فرم هاي طبيعي در طراحي معماري، دستيابي به طرحي عالي است كه كارايي سازه اي، نيازهاي عملكردي و زيبايي شناسي در آن با يكديگر تركيب شده اند.

درس هايي كه از طبيعت آموخته مي شوند و به طور مناسب به كار مي روند، نه فقط 'تقليد محض' از آن در اين مقاله ابتدا سازه هاي موجود در طبيعت معرفي مي شوند و با بررسي نمونه هاي مختلف مانند درختان، پوسته تخم پرندگان، صدف هاي دريايي و مشابهت ها و تفاوت هاي دست ساخته هاي انسان با نمونه هاي طبيعي تحليل مي گردد. در ادامه استفاده طراحان ازانواع فرم هاي طبيعي توضيح داده شده و در پايان نمونه طرح هاي موفق با استفاده از فرم هاي طبيعي تجزيه و تحليل مي گردند.
دانلود فایل


تحقیق الگوهای کاربردی رشد و حیات جانوران و گیاهان در معماری

الگوهای کاربردی رشد گیاهان در معماری,الگوهای کاربردی رشد جانوران در معماری,الگوهای کاربردی حیات گیاهان در معماری,الگوهای کاربردی حیات جانوران در معماری,پاورپوینت الگوهای کاربردی رشد گیاهان در معماری,پاورپوینت الگوهای کاربردی رشد جانوران در معمار

مهندسی معماری

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید