تحقیق ترجمه دو صفحه اول الله از دایرة المعارف اسلام

تحقیق ترجمه دو صفحه اول الله از دایرة المعارف اسلام

تحقیق-ترجمه-دو-صفحه-اول-الله-از-دایرة-المعارف-اسلام

دانلود تحقیق با موضوع ترجمه دو صفحه اول  الله از دایرة المعارف اسلام،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
الله : خداوند یکتا ،افریدگار و مالک روزجزا نظریه اسلام را دردو قطب مختلف قرار داد . او تنها دلیل وجودی است . خداوند به اعراب پیش از اسلام شناسانده شد ،او یکی از خداوندان مکه بود . احتمالا عالی مقام ترین انها وبدون تردید خدای افریننده . اما تصور مبهم از خداوند عالی مقام ( و نه یکتا ) که در کلمه الله در مذهب مکه نهفته شده هم جامع و هم متعالی است که با موعظه های قران به خداوند زنده و رفیع تغییر می یابد .
الله در قران
روایتی در اسلام وجود دارد که می گوید سوره علق اولین سوره ای بود که به حضرت محمد ( ص ) نازل شد . بنا براین ماموریتی که به او محول شد با اولین ایات پند امیز قرانی بود . الله همانطور که در این سوره گفته شده مالک اوست ، خالق بشر و بزرگوارترین ، کسی که به انسان انچه دائمی دانست اموخت . بیشترین تکیه کلام قران ، بسم الله الرحمن الرحیم ، ' به نام خداوند بخشنده مهربان ' اعلام پیغام های جدایی است که در اول هر سوره تکرار می شود .
ممکن است که مرجعی به کلمه رحمان در جهان عرب قبل از اسلام باشد که به عنوان یکی از اسامی خاص الهی در نظر گرفته شده است. ریشه کلمه رحم در دوره قرون اسلامی دقیقا به مفهوم احسان ، عفو ، بخشندگی و بیان رحمت الله (بخشندگی خداوند ) است که برای نویسنده های روحانی مانند یاد اوری اگاهی پر رمز و راز الهی مرتبط با بشر است . بنابراین از ابتدای موعظه محمد ( ص ) وجود خداوند که سخاوتمند خالق و حامی بشر است توسط پیام اوری که خود نیز فرمانروا می باشد اثبات گردیده است .
درون مایه های اصلی
از یک دیدگاه تاریخی ، ما باید تفاوتهای کلی مورد پذیرش وجود را قبول کنیم . تفاوتهایی که بین سه دوره مکی و دوره مدنی تقریبا با بعضی روایات اسلامی مورد توافق است ( رجوع شود به قران ) . قران شرح الهیات وجود ، طبیعت ویژگیهای خداوند نیست . به اعتقاد مسلمانان متون قرانی سخنان خداوند است که برای بشر امده است که دران خداوند هر انچه ارزو دارد را می گوید . خداوند ولی نعمتی است که متقیانی را که کشف وشهود ( غیب ) را باور دارند موعظه می کند . خداوند به خاطر روابطش با جهان کمال متعالی در نظر گرفته شده و هر اقدام قادر مطلق تکرار رازی است اسرار امیز چون ما اورا نمی توانیم ببینیم در حالیکه او مارا می بیند . بدون خطر شکستن ریتم سوره ها و ایات بیرون کشیدن طبقه بندی موضوعات درمورد خداوند اسان نیست ...



دانلود فایل


تحقیق ترجمه دو صفحه اول الله از دایرة المعارف اسلام

ترجمه دو صفحه اول الله از دایرة المعارف اسلام, تحقیق در مورد ترجمه دو صفحه اول الله از دایرة المعارف اسلام, دانلود تحقیق ترجمه دو صفحه اول الله از دایرة المعارف اسلام, دانلود رایگان تحقیق ترجمه دو صفحه اول الله از دایرة المعارف اسلام, پروژه ت,,,

معارف اسلامی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید