تحقیق تطابق علم و دین

تحقیق تطابق علم و دین

تحقیق-تطابق-علم-و-دین

دانلود تحقیق با موضوع تطابق علم و دین،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مطابقت دین با علم و عقل یکی از ۱۲ تعلیم اجتماعی دیانت بهائی است.
بهائیان اعتقاد دارند که دین و علم و عقل هماهنگ بوده و با یکدیگر تطابق دارند. از نظر بهائیان علم موهبت الهی است. از انجا که علم کاشف حقایق اشیاء است بهائیان علم را بزرگ‌ترین منقبت جهان می‌دانند.
عبدالبهاء می‌گوید: «...دین با علم توأم است زیرا دین و علم هر دو حقیقت است اگر دین مخالف حقیقت باشد وهم است و هر مسئلهٔ دینی که مخالف علم صحیح و عقل کامل باشد شایان اعتماد نه. پس تقالید و رسوماتی که منافی علم و ترقّی است باید زائل نمود...»
عبدالبهاء دین را مروّج علم می‌داند و اظهار می‌دارد که هرگاه یک دین الهی ظهور کرده، علوم و فنون نیز توسط پیروان آن دین و حتی مردمان دیگر، پیشرفت زیادی حاصل نموده‌است.
عبدالبهاء ، همچنین جهل و تقلید را موجب گمراهی و عامل اختلافات میان اقوام مختلف می‌داند و علم را سبب عزت و رفع بسیاری از مشکلات بشر معرفی می‌نماید . به علاوه مقام علما و فلاسفهٔ روشنفکر را عظیم می‌شمارد ...



دانلود فایل


تحقیق تطابق علم و دین

تطابق علم و دین, تحقیق در مورد تطابق علم و دین, دانلود تحقیق تطابق علم و دین, دانلود رایگان تحقیق تطابق علم و دین, پروژه تطابق علم و دین, کار تحقیقی تطابق علم و دین, مقاله تطابق علم و دین, تحقیق معارف اسلامی در مورد تطابق علم و دین, پاورپوینت,,,

معارف اسلامی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید