تحقیق قرآن و اهداف نبوت

تحقیق قرآن و اهداف نبوت

تحقیق-قرآن-و-اهداف-نبوت

دانلود تحقیق با موضوع قرآن و اهداف نبوت ،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
قرآن و اهداف نبوت
در اصل گذشته از طريق داورى خرد با لزوم بعثت پيامبران الهى آشنا شديم. اكنون لزوم نبوت را با توجه به اهداف آن از ديدگاه قرآن كريم و روايات بررسى مى‏كنيم. هرچند نگرش قرآنى به اين مسئله نيز يك نوع تحليل عقلانى است.
قرآن هدف از بعثت پيامبران را امور زير دانسته است:
1. استحكام مبانى توحيد و مبارزه با هر نوع انحراف در اين زمينه. چنانكه مى‏فرمايد:‹‹و لقد بعثنا في كل امة رسولا ان اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت›› (نحل/36):در ميان هر امتى پيامبرى را برانگيختيم تا آنان خدا را پرستش كنند و از پرستش مظاهر طغيان، بپرهيزند.بدين منظور پيامبران الهى پيوسته با مشركان درگير بوده و در اين راه رنجهاى بزرگى را متحمل شده‏اند.
اميرمؤمنان درباره هدف بعثت پيامبران مى‏فرمايد:«و ليعقل العباد عن ربهم ما جهلوه، فيعرفوه بربوبيته بعد ما انكروا، و يوحدوه بالالوهية بعد ما عندوا» (1) : پيامبران را برانگيخت تا بندگان وى آنچه را كه درباره توحيد و صفات خدا نمى‏دانند فراگيرند، و به ربوبيت و پروردگارى و يگانگى او بعد از انكار و عناد، ايمان بياورند.
2. آشنا كردن مردم با معارف و پيامهاى الهى و راه و روش تزكيه. چنانكه مى‏فرمايد:
‹‹هو الذي بعث في الاميين رسولا منهم يتلوا عليهم آياته ويزكيهم و يعلمهم الكتاب والحكمة›› (جمعه/2): او كسى است كه در ميان اميين پيامبرى را برانگيخت تا آيات حق را بر آنان فرو خواند و آنان را از رذايل اخلاقى پاكيزه گرداند و كتاب و حكمت را به آنان بياموزد ...



دانلود فایل


تحقیق قرآن و اهداف نبوت

قرآن و اهداف نبوت , تحقیق در مورد قرآن و اهداف نبوت , دانلود تحقیق قرآن و اهداف نبوت , دانلود رایگان تحقیق قرآن و اهداف نبوت , پروژه قرآن و اهداف نبوت , مقاله قرآن و اهداف نبوت , تحقیق معارف اسلامی در مورد قرآن و اهداف نبوت , پاورپوینت در مورد,,,

معارف اسلامی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید