پاورپوینت ویژگی زبان افراد ناشنوا

پاورپوینت ویژگی زبان افراد ناشنوا

پاورپوینت-ویژگی-زبان-افراد-ناشنوا

دانلود پاورپوینت با موضوع ویژگی زبان افراد ناشنوا،
در قالب ppt و در 32 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
- نظريه هاي رشد زبان را مي توان به چهار دسته تقسيم کرد:
1-  نظريه هاي يادگيري
                    2-    نظريه هاي نهاد گرا
                      3 -  نظريه هاي شناختي
                           4  -نظريه هاي تعاملي
در نظريه هاي يادگيري به دو دسته نظريه در مورد زبان بر مي خوريم
 الف ) نظريه رفتارگرائي                     ب) نظريه يادگيري اجتماعي
الف)نظریه رفتارگرایی از دیدگاه اسکینر
اسکينر که نظريه يادگيري شرطي فعال را عنوان کرده است در مورد زبان همانند ساير واکنش ها ي رفتاري معتقد است که زبان براثر همبستگي بين محرک و پاسخ و تقويت پاسخ هاي صحيح آموخته  مي شود. بدين ترتيب ابتدا کودکان اصواتي را به زبان  مي آورند بعضي از اين اصوات توسط بزرگترها تقويت  مي شود و بعضي تقويت نمي شوددر نتيجه کلمات تقويت شده ياد گرفته مي شود و کلمات تقويت نشده تضعيف و خاموش ميشود.
بر اساس  این نظريه عامل موثر در رشد زبان تربيت است و نه طبيعت . نظريه يادگيري تا حدود زيادي بيشتر به تبيين عملكرد زبان مي پردازد،تا توانشهاي زير بنايي درك زبان .
در واقع برخي رفتارگرايان معتقدند که کودکان براي فراگيري سريع اظهارات پيچيده اي مانند عبارت ها و جملات کامل، از تقليد استفاده مي کنند.
تقليد مي تواند با تقويت همراه شود و به زبان کمک کند، مثل زماني که مادري بچه خود را به اين صورت ترغيب مي کند:' بگو شيريني مي خوام' و بعد از اين که بچه مي گويد ' شيريني  مي خوام' او را تحسين مي کند.( سيد محمدي 1387)
دانلود فایل


پاورپوینت ویژگی زبان افراد ناشنوا

روانشناسی , علوم تربیتی , ویژگی زبان افراد ناشنوا, دانلود پاورپوینت ویژگی زبان افراد ناشنوا, پاورپوینت در مورد ویژگی زبان افراد ناشنوا, تحقیق ویژگی زبان افراد ناشنوا, پاورپوینت درباره ویژگی زبان افراد ناشنوا, پاورپوینت راجع به ویژگی زبان افراد ناشنوا,,,

روان شناسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید