تحقیق مظاهر غفلت در انسان

تحقیق مظاهر غفلت در انسان

تحقیق-مظاهر-غفلت-در-انسان

دانلود تحقیق با موضوع مظاهر غفلت در انسان،
در قالب Word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
قال الله تبارك و تعالى فى كتابه:
«يا ايها الذين آمنوا اتقوا الله ولتنظر نفس ما قدمت لغدو اتقوا الله‏ان الله خبير بما تعملون و لاتكونوا كالذين نسوا الله فانسيهم انفسهم اولئك هم الفاسقون‏».
ملاك ارزش اعمال انسان ارزش انسان به آگاهى اوست، هر قدر كارهاى انسان‏آگاهانه‏تر باشد، و انسان نسبت‏به كار خود توجه بيش‏تر و شناخت‏بيش‏تر داشته باشدآن كار انسانى‏تر است و هر اندازه كار به انگيزه غرايز و اميال حيوانى كه‏طبعا در آن‏ها شناخت و آگاهى هم كم‏تر است انجام گيرد آن كار حيوانى‏تر هست وانسان را به حيوانيت نزديك مى‏كند. شايد همين باشد سر اين كه در آن آيه شريفه‏مى‏فرمايد: «اولئك كالانعام بل هم اضل اولئك هم الغافلون‏».
كسانى كه از حيوانات پست‏ترند اهل غفلت‏اند و آگاهى ندارند. پس غفلت و ناآگاهى ‏انسان را آن‏قدر تنزل مى‏دهد و پست مى‏كند كه از حد چهارپايان هم فروتر مى‏رود.
مظاهر غفلت (اشباع غرائز حيوانى) مظاهر غفلت و ناآگاهى در زندگى انسان فراوان‏است و هر اندازه انسان در فكر اشباع غرايز حيوانى باشد از آگاهى انسانى دورترمى‏شود، تا آن جا كه خدا را فراموش مى‏كند، خدا هم به واسطه كفران اين نعمت وعقوبت اين گناه خودش را از ياد خودش مى‏برد; يعنى انسان از خودش هم غافل مى‏شود.
و ديگر توجه ندارد كه كى هست و كجا هست و از كجا آمده و كجا خواهد رفت. عينامثل حيوانى كه فقط چشمش به علف و همش پر كردن شكم و توابع و لوازمش است. اين‏هم به همين نحوه مى‏شود كه اين نسيان نفس به دنبال نسيان خدا «نسوا الله‏فانسيهم انفسهم‏» از مظاهر بزرگ اين غفلت و ناآگاهى انسان است ...
دانلود فایل


تحقیق مظاهر غفلت در انسان

دانلود تحقیق مظاهر غفلت در انسان, پاورپوینت مظاهر غفلت در انسان, تحقیق در مورد مظاهر غفلت در انسان, مقاله مظاهر غفلت در انسان, دانلود پاورپوینت مظاهر غفلت در انسان, مظاهر غفلت در انسانPDF , پروژه مظاهر غفلت در انسان, تحقیق درباره ی مظاهر غفل,,,

معارف اسلامی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید