تحقیق فضيلت و آثار و فوايد تلاوت قرآن كريم

تحقیق فضيلت و آثار و فوايد تلاوت قرآن كريم

تحقیق-فضيلت-و-آثار-و-فوايد-تلاوت-قرآن-كريم

دانلود تحقیق با موضوع فضيلت و آثار و فوايد تلاوت قرآن كريم،
در قالب Word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
درجات بهشت بر اساس تعداد آيات قرآن تقسيم شده است و هر كس هر مقدار كه با قرآن آشنا باشد درجات بهشت را طى مى‌كند.
براى تلاوت قرآن كريم فضايل، آثار و فوايد دنيايى و آخرتى فراوانى بيان شده است: بارورى ايمان، صفاى دل، تخفيف گناهان، عبادت برتر، برخوردارى از ثواب فرشتگان و پيامبران، هم‌نشينى با فرشتگان، پيمودن درجات كمال و ترقى در بهشت، درمان بيمارى‌هاى روحى، رفع غم و اندوه، روشنايى ديدگان، مونس تنهايى، عمر با بركت، استجابت دعا، صفاى خانه، رفع عذاب از پدر و مادر و‌...‌.
شايان توجه است كه پيمودن مراتب كمال قرائت، هم‌چون رسيدن به مرحله تدبّر و عمل، مستوجب كمال ثواب و رضاى الهى و دريافت خيرات بيشتر و بهتر مى‌شود.
اهميت و فضيلت قرائت قرآن تا چه اندازه است؟
براى قرائت قرآن، در كلمات گهربار پيشوايان معصوم(ع) فضايل و آثارى بيان شده كه موجب رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود. همين فضايل و آثار باعث‌گرديده كه تلاوت و قرائت قرآن از اهميت بسيارى برخوردار باشد. اكنون به برخى از اين فضايل و آثار اشاره مى‌كنيم:
1. سعادت‌مندى: پيامبر اكرم(ص) مى‌فرمايد: «اگر زندگى سعادت‌مندان و مرگ شهدا و نجات در روز جزا و امنيت در روز هراس و نور در روز ظلمت و سايبان در روز حرارتِ شديد و سيراب شدن در روز عطش و ارزش و سنگينى در روز سبكى اعمال را مى‌خواهى، پس قرآن را مطالعه كن، چرا كه قرآن يادآور خداى رحمان و حافظ از شيطان و عامل برترى در ترازوى اعمال است ...
دانلود فایل


تحقیق فضيلت و آثار و فوايد تلاوت قرآن كريم

دانلود تحقیق فوايد تلاوت قرآن , پاورپوینت فوايد تلاوت قرآن , تحقیق در مورد فوايد تلاوت قرآن , مقاله فوايد تلاوت قرآن , دانلود پاورپوینت فوايد تلاوت قرآن , فوايد تلاوت قرآن PDF , پروژه فوايد تلاوت قرآن , تحقیق درباره ی فوايد تلاوت قرآن

معارف اسلامی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید