تحقیق اخلاق ناپسند قوم لوط

تحقیق اخلاق ناپسند قوم لوط

تحقیق-اخلاق-ناپسند-قوم-لوط

دانلود تحقیق با موضوع اخلاق ناپسند قوم لوط،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
اخلاق ناپسند قوم لوط
آنگاه كه ابراهيم عليه السلام از سرزمين مصر كوچ كرد، لوط نيز به همراه وي حركت كرد، ايشان با مال فراوان و اندوخته اي بسيار از مصر خارج و به سرزمين مقدس فلسطين وارد شدند، ولي پس از مدتي به علت افزايش احشام و گوسفندان محيط فلسطين را بر خود تنگ ديدند، لذا لوط از سرزمين عموي خود ابراهيم كوچ كرد و در شهر سدوم رحل اقامت افكند. مردم سدوم داراي اخلاقي فاسد و باطني ناپاك بودند؛ از انجام هيچ معصيتي پرهيز نمي كردند و در اعمال ناشايستي كه انجام مي دادند، نصيحت پذير نبودند. اين قوم در فسق و فجور و زشتي سيرت كم نظير بودند. دزدي و راهزني و خيانتكاري را پيشه خود ساخته بودند، بر راه هر رهگذري كمين و از هر سو به او حمله مي كردند و اموالش را مي ربودند. ايشان دين و آييني نداشتند كه مانع اعمال ناپسندشان شود و هرگز از ستمكاري شرمگين و سرافكنده نمي شدند، و پند هيچ واعظ و نصيحت هيچ عاقلي را گوش نمي دادند!
گويا روح قوم لوط تشنه جنايت بود و جنايات مكرر، روح عصيانگر و طبيعت ستمكار آن قوم را اقناع نمي كرد؛ دل هاي آنان آلوده به مفاسد بود و هر روز جنايت و عمل ناشايست تازه اي را مرتكب مي شدند، تا جايي كه عمل ناشايستي را كه قبلاً كسي مرتكب نشده بود بر گناهان پيشين خود افزودند و به عمل نامشروع و غير اخلاقي لواط روي آوردند. اين قوم نابكار، زن ها را كه خدا براي تسكين ايشان خلق كرده بود را ترك كرده و به رابطه با مردان روي آوردند. و در كمال بي شرمي اين عمل ناپسند را آشكارا انجام مي دادند و هرگز به فكر ترك اين مفاسد نبودند بلكه بر انجام آن اصرار مي ورزيدند. اين قوم مردم را ناگزير مي ساختند با فاسدين همراهي كنند و آنها را به اين كار دعوت مي كردند و پيوسته به گمراهي خود مي افزودند. آنقدر عمل زشت خود را تعقيب و تبليغ كردند تا ارتكاب به منكرات علني و آشكار شد، جنايات افزايش يافت و قلب آنان با گناه و فحشاء آميخته شد.

فهرست مطالب

اخلاق ناپسند قوم لوط
دعوت لوط عليه السلام
كيفر قوم لوط
ميهمانان ناخوانده
فرار شبانه لوط و نزول عذاب الهي


دانلود فایل


تحقیق اخلاق ناپسند قوم لوط

اخلاق ناپسند قوم لوط, تحقیق در مورد اخلاق ناپسند قوم لوط, دانلود تحقیق اخلاق ناپسند قوم لوط, دانلود رایگان تحقیق اخلاق ناپسند قوم لوط, پروژه اخلاق ناپسند قوم لوط, کار تحقیقی اخلاق ناپسند قوم لوط, مقاله اخلاق ناپسند قوم لوط, تحقیق معارف اسلامی ,,,

معارف اسلامی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید