پاورپوینت جهان خیالی

پاورپوینت جهان خیالی

پاورپوینت-جهان-خیالی

دانلود پاورپوینت با موضوع جهان خیالی،
در قالب ppt و در 11 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت

دنیای خیالی
دنیای خیالی جهانی است تخیلی که در داستان‌ها و بازی‌های خیال‌پردازی استفاده می‌شود. خصوصیت اصلی این دنیاها معمولا وجود جادو و توانایی جادوگری در آن‌هاست که در زمینه‌ای قرون وسطیای یا در آینده نمایش داده می‌شود. بعضی از این دنیاها ممکن است دنیاهایی موازی زمین باشند که توسط درگاه‌ها یا روش‌هایی جادویی با زمین مرتبط شوند
ممکن است گذشته‌های دور یا آیندهٔ زمین را نمایش دهند و یا دنیایی کاملا مستقل باشند. دنیاهای فانتزی بسیاری با الهام از جهان واقعی، تاریخ زمین، جغرافیا، جوامع و همچنین اساطیر و فرهنگ عامهٔ کشورهای مختلف ترسیم شده‌اند.
جهان خیالی در واقع مجموعه موجودات و مکان و زمانهایی است که زاییده تخیل میباشند.چنین دنیایی از قوانینی غیر از قوانین عالم واقع یا جهان فیزیکی شناخته شده تبعیت میکند و سازگاری این قوانین با هم هستند که موجب باورپذیری آن می گردند. همچنین جهان افسانه ای بستری است که یک افسانه مصنوع یا عامیانه بر اساس آن روایت می گردد.در این دیدگاه عالم به سه طبقه‌ی کلی غیب (یا ملکوت)، عالم حضور (یا شهادت) و خیال تقسیم می‌شود. عالم سوم که به آن «حضرت خیال» گفته می‌شود زاییده‌ی هوای مرکب دو عالم دیگر است. حس مبهم میان خواب و بیداری است. خیال برزخ است. نه به نور ملکوت محض روش است و نه به شهادت تاریک منور.
به همین خاطر حضرت خیال، گسترده‌ترین حضرت‌هاست. زیرا دو عالم را در خود جمع دارد و به تعبیر ابن عربی «مجمع البحرین» است: بحر مجردات و بحر محسوسات. برای مثال روح مقوله‌ای تجریدی (مجرد) و جسم، مجسم (محسوس) است. خیال است که میان این دو قرار گرفته است.
خیال از جانب بیننده است و به آن باز می‌گردد و از جانب شی‌ء نیست و به آن باز نمی‌گردد. شی‌ء واجد روح نیست اما بیننده‌ی شی‌ء (انسان) واجد روح است و آن‌چه میان او و شی‌ء رخ می‌دهد در نزد ابن عربی خیال نام دارد.
خیال در دیدگاه او گسترده‌ترین و کامل‌ترین موجودات است، و با این‌که در تحرک دائم است و هرگز ایستایی ندارد، «برزخ» نامیده می‌شود.
مثلن به تصویر خویش در آینه بنگر، آن را به راستی هم درک می‌کنی و هم درک نمی‌کنی و این به خاطر این است که حس، خطاکار و فریبنده است. تصویر تو در این‌جا میان تو، به عنوان بصر و هم‌چنین میان تو به عنوان بصیرت، برزخ است.





دانلود فایل


پاورپوینت جهان خیالی

جهان خیالی, پاورپوینت جهان خیالی, دانلود رایگان پاورپوینت جهان خیالی, دانلود پاورپوینت جهان خیالی, دانلود پاورپوینت در مورد جهان خیالی, تحقیق جهان خیالی, پاورپوینت آماده جهان خیالی, دانلود تحقیق جهان خیالی, دانلود power point جهان خیالی, رای,,,

سایر رشته های مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید