تحقیق بررسی شهرستان اسفراین

تحقیق بررسی شهرستان اسفراین

تحقیق-بررسی-شهرستان-اسفراین

دانلود تحقیق با موضوع بررسی شهرستان اسفراین،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

موقعيت و حدود جغرافيايي شهرستان اسفراين
برابر آخرين تصميم گيري هئيت دولت جمهوري اسلامي و ابلاغ وزارت كشور در نيمه اول سال 1383 خراسان بزرگ به سه استان بشرح خراسان رضوي ـ خراسان شمالي ـ خراسان جنوبي تقسيم شده كه شهرستان اسفراين در اين تقسيم بندي جديد جزو خراسان شمالي قرار گرفته است مركزيت خراسان شمالي نيز شهر بجنورد تعيين شده است .
اسفراين با مساحت 5345 كيلو متر مربع در شمال غربي استان بين 57 – 56 درجه تا 7-58 درجه طول شرقي و 40 – 36 درجه تا 17 – 37 درجه عرض شمالي واقع شده است اين شهرستان در دامنة جنوبي كوههاي آلاداغ و جنوب و غرب كوه شاه جهان قرار گرفته است. از شمال به شهرستانهاي بجنورد و شيروان ، از جنوب و جنوب غربي به شهرستان سبزوار و جوين ، از شرق به شهرستانهاي قوچان و سبزوار و از غرب به شهرستان بجنورد و جاجرم محدود است و ارتفاع آن در بلندترين نقطه 32-3 متر (قله شاه جهان ) و در پست ترين نقطه حدودد 1000 متر (خروجي دشت آبادي سرخ چشمه ) از سطح دريا مي باشد تا قبل از سال 1369 همسايه شرقي اسفراين ، شهرستانهاي قوچان و نيشابور بودند در اين سال آن قسمت از نيشابور كه با اسفراين هم مرز بود به شهرستان سبزوار داده شد و در نتيجه شهرستان سبزوار با اسفراين هم مرز شد .
 مركز شهرستان ،« شهر اسفراين» است كه در 30 -57 درجه طول شرقي و 4- 37 درجه عرض شمالي واقع شده و بر سر راه بجنورد – سبزوار قرار گرفته است . ارتفاع از سطح دريا 1260 متر مي باشد شهر اسفراين از شمال به ارتفاعات شور يا سياه خانه كه از انشعابات بينالود است ، از جنوب به روستاي هاي كوشكي و جوشقان و فرطان تازه و كهنه از شرق به اراضي نوشيروان و كوه شاه جهان و از غرب به روستاي هاي كبوترخانه و برج محدود مي شود .
 شيب عمومي شهر از شمال به جنوب كاهش مي يابد و در قسمتهاي جنوبي شهر شيب ملايم مي شود .
اين شهرستان داراي دو بخش به نامهاي مركزي – بام و صفي آباداست كه داراي دو نقطه شهري به نام هاي شهر اسفراين – شهر صفي آباد مي باشد و هفت دهستان با 202 پارچه آبادي داراي سكنه و 147 روستاي خالي از سكنه را در محدودة خود جايي داده است .
جمعيت اين منطقه طبق آخرين سرشماري 118 هزار و 581 تن گزارش شده كه از اين عده 41 هزار نفر در شهر و بقيه در روستاها ساكن هستند و در مجموع بيش از 42 درصد از اين جمعيت در بخش كشاورزي و دامپروري سرگرم فعاليت مي باشند ...


دانلود فایل


تحقیق بررسی شهرستان اسفراین

شهرستان اسفراین, تحقیق در مورد شهرستان اسفراین, دانلود تحقیق شهرستان اسفراین, دانلود رایگان تحقیق شهرستان اسفراین, پروژه شهرستان اسفراین, مقاله شهرستان اسفراین, مقاله در مورد شهرستان اسفراین, پروژه در مورد شهرستان اسفراین, پایان نامه شهرستان ,,,

جغرافیا

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید