پاورپوینت آموزش ایران در عصر سلجوقیان با تکیه بر مدارس نظامیه

پاورپوینت آموزش ایران در عصر سلجوقیان با تکیه بر مدارس نظامیه

پاورپوینت-آموزش-ایران-در-عصر-سلجوقیان-با-تکیه-بر-مدارس-نظامیه

دانلود پاورپوینت با موضوع آموزش ایران در عصر سلجوقیان با تکیه بر مدارس نظامیه،
در قالب ppt و در 33 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
در آن روزگار که کتاب و کتابخانه برای مردم اروپا ارزش نداشت و در همه صومعه ها نزد تمام کشیشیان بیش از پانصد جلد کتاب که همه آنها مذهبی بود یافت نمی شد، درکشورهای اسلامی  به حد کافی کتاب و کتابخانه داشتند . تا جایی که در بیت الحکمه بغداد چهار میلیون کتاب ،در کتابخانه سلطننتی قاهره یک میلیون و در طرابلس و شام سه میلیون جلد کتاب موجود بود.
سلجوقیان طایفه ای از ترکان بودند  که پس از پذیرش اسلام به ماوراء النهر مهاجرت کردند و در زمان سلطان محمود غزنوی در ازای ارئه خدمات لشگری اجازه سکونت در خراسان یافتند اما در تمام مدت تحت کنترل سلطان محمود بودند.
در دوران سلطنت مسعود پس از چند تهاجم در سال 429 هجری نیشابور را تصرف کرده و به نام طغرل بن میکائیل خطبه خواندند و در سال 431 در دندانقان بر سپاه مسعود پیروز شدند که این پیروزی در تکوین حکومت آنها نقشی اساسی داشت.
طغرل در سال 447 وارد بغداد شد و دولت آل بویه را برانداخت و خلیفه ی عباسی القائم بامر الله به او لقب رکن الدین داده ،او را سلطان خواند و حکومت او را برایران و عراق تایید کرد.
فتح بغداد به دست سلجوقیان سرفصلی بود برای پیکار با تشیع.
او در سال 455 به یاری خواجه نظام الملک قدرت را به دست گرفت و نزدیک به 10 سال با تدبیر وزیر با کفایتش مرزهای خود را به دریای مدیترانه رساند و در نبردی به نام ملازگرد (463) بر رومانوس دیوجانوس  امپراتور روم شرقی غلبه کرد که این یکی از درخشان ترین فتوحات سلجوقیان است  و در نتیجه آن قلمرو سلجوقیان از رود سیحون در شرق تا دریای مدیترانه در غرب گسترش یافت.
این وسیع ترین قلمرو یک حکومت در دوره اسلامی بود ازین رو پژوهشگران تاریخ عنوان امپراتوری را برای سلجوقیان در نظر گرفته اند ...


توضیحات:
این فایل قابل ارائه و مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی جهت آموزش و یادگیری بوده و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی رعایت شده است.
دانلود فایل


پاورپوینت آموزش ایران در عصر سلجوقیان با تکیه بر مدارس نظامیه

آموزش ایران در عصر سلجوقیان با تکیه بر مدارس نظامیه, دانلود پاورپوینت آموزش ایران در عصر سلجوقیان با تکیه بر مدارس نظامیه, پاورپوینت در مورد آموزش ایران در عصر سلجوقیان با تکیه بر مدارس نظامیه, تحقیق آموزش ایران در عصر سلجوقیان با تکیه بر مدارس نظ,,,

دانش آموزی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید